Mergi la conţinutul principal

5 greseli in engleza de afaceri

Ce feedback ar primi un email catre un partener strain in care si-ar face loc expresii idiomatice uzuale precum “I wanted to make sure we were on the same page” sau “I am not at the top of my game today”? Cu toate ca mesajul ar putea fi dedus, exprimarea nu ar da dovada de profesionalism. Intr-un mediu business competitiv, utilizarea englezei de afaceri poate fi un avantaj considerabil. Acuratetea insa este fundamentala.

Este important sa fie evitate 5 dintre cele mai importante greseli de utilizare a limbii engleze in afaceri :

1. Cum se incepe si se incheie un email de business? Regula de baza este ca, atunci cand nu cunoastem numele celui caruia ii scriem, sa incepem cu “Dear Sir”, “Dear Madam”, “Dear Sir/ Madam” si saincheiemcu “Your sfaith fully” ori “Sincerely”. Cand ne adresam unei persoane al carei nume il stim, scriem “Dear John” ca formula de inceput, iar in final - “Best Regards”, “Kind Regards” sau “Best wishes”. De evitat, in limbajul oficial, sunt frazele precum “I hope this email finds you well” sau “Please be advised as follows”, iar utile pot fi: “I look forward to hearing from you”, “Please let me know a convenient time for a meeting” etc.

2. Ordinea cuvintelor - specifica limbii engleze! De pilda, “They have not stated what was the purpose of the report” evidentiaza traducerea dlitteram si o topica proprie limbii romane. De aceea, atunci cand comunicam in limba engleza, este indicat sa nu existe interferente ale limbii materne.

Citeste si Cum selectezi furnizorul de cursuri de limbi străine.

3. A se acorda atentie vocabularului! Desi unele cuvinte pot avea inteles asemanator, sunt folosite in mod diferit. De pilda, “ask” si “request”: “I have just asked the manager a question”, iar nu “I have just requested the manager a question”, de vreme ce sensul verbului “to request” este “to ask for something”.

4. Regulile gramaticale sunt esentiale! Una dintre greselile gramaticale des intalnite este “who” / “whom”: in vreme ce “who” se comporta ca un subiect, “whom” este un complement direct. Sunt utilizate corect in exemplele: “Who is in charge with recruiting?” si “Whom should I contact regarding the payment of the bill?”.

5. Ortografierea corecta a cuvintelor, de mare insemnatate! Pe langa provocarile pe care le ridica omofonele in limba engleza, ortografierea poate, de asemenea, sa fie problematica in comunicarea de afaceri: “arguement” in loc de “argument”, “definate” pentru “definite”, “pronounciation” in loc de “pronunciation” sunt doar cateva dintre cele mai frecvente greseli de ortografie.

Citeste si Managerii care cunosc mai multe limbi straine au mai mult succes.

Oamenii de afaceri care interactioneaza cu parteneri si clienti straini recunosc importanta utilizarii corecte a limbii engleze in activitatile de zi cu zi. In mod evident, greselile de organizare a mesajului, de limbaj sau de gramatica impun corectare. Astfel, Business English devine o strategie eficienta de comunicare intreculturi si, mai ales, de stabilire de noi relatii comerciale si de dezvoltare economica.

Categorie

Delia Dragomir - Eucom Partner

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.