fbpx Adaptarea celor 6 tipuri de personalitate la birou | Learning Network Mergi la conţinutul principal

Adaptarea celor 6 tipuri de personalitate la birou

Cei mai buni manageri creează medii de lucru productive şi captivante pentru membrii echipei. De aceea conform raportului Gallup: Statul Managerilor Americani: Analitic şi Sfaturi pentru Lideri –  implicarea managerilor în dezvoltarea angajaţilor este de 70%. Cu alte cuvinte, managerii buni iși cresc gradul de implicare și ajută la productivitatea angajaţilor.

Deci, cum fac acest lucru? De ce aceştia ştiu lucruri despre oamenii din echipa şi alţi menegeri nu le ştiu?

Personalitatea este cheia

Cu cât mai mulţi manageri înţeleg personalitatea şi diferitele tipuri de personalitate din echipă, cu atât mai uşor le va fi să-şi inspire şi responsabilizeze membrii propiei echipe.

Pentru unii, asta înseamnă că invaţă cum este celălat şi cum trebuie să interacţioneze cu el.

Dar pentru cei mai buni manageri, scopul este să înţeleagă ce-i motivează pe membri echipei şi ce-i determină sa aibă succes, astfel încât să creeze condiţii favorabile pentru implicarea lor în munca.

Întrebarea este „cum”? Ce poţi face altceva în afară de a face observaţii şi a construi ipoteze bazate pe aceste interacţiuni? Integrează teste de personalitate şi de educaţie în strategia de talent management a biroului tău.

Mergi direct la sursă şi întreabă-ţi anagjaţii dacă au efectuat vre una dintre evaluările de personalitate disponibile online pe piaţă. Alege o evaluare fiabilă de determinare a personalităţii, trimite-le pe email link-ul şi roagă-i să printeze rezultatele pentru o sesiune de dezvoltare profesională cu privire la modul în care personalitate afectează dinamica la locul de muncă. Aceştia vor invăţa mai multe despre propria persoana, iar tu vei fi capabil să scoţi la iveală ceea ce-i motivează pe oamenii care fac parte din afacerea ta.

Nu eşti pregătit să faci acest pas încă? Este în regulă; există o mulţime de cărţi pe care le poţi citi pentru a recunoşte personalităţile din biroul tău pentru început. Evident, internetul este o comoară de informaţii care au legătură cu instrumentele şi analizele diferitelor tipuri de personalitate, deci înainte de a lua orice decizie, fă-ţi timp să faci câteva cercetari online.

După aceea vei începe să recunoşti 6 tipuri de personalitate de la oamenii din biroul tău.

1. Judecătorii

Judecătorii din biroul tău sunt ambitioşi, determinaţi, organizaţi şi deciţi. Ei sunt de obicei angajații ale căror spații de lucru sunt acoperite cu listele „to-do”, programări şi reminder pentru deadlines.

2. Perserverenţii

OpusuI Judecătorilor, Perseverenţii sunt de obicei mult mai deschişi la minte, adaptabili, spontani şi deschişi provocărilor. Perseverenţii sunt adaptabili şi au tendinţa de a se adapta situaţiilor neprevazute.

3. Extrovertiţii

Plini de viaţa, energici, inteligenţi şi cu o gândire rapidă, Extrovertiţii sunt în căutare de tehnici de interacţiune cu colegii. La birou, aceştia fac parte din echipe prospere şi fac brainstorming cu ceilalţi.

4. Introvertiţii

Când extrovertiţii sunt încântaîi şi  deschişi, Introvertiţii sunt grijulii, rezervaţi şi concentraţi. Sunt deseori recunoscuţi ca singuraticii biroului, pentru că sunt mai productivi atunci când lucrează singuri.

5. Gânditorii

Gănditorii analizează, sunt obiectivi, raţionali şi le place să intre în detalii. Vei observa că aceşti oameni se concentrează pe invăţare, cât de mult pot şi încearcă constant să-şi îmbunătăţesc cunoştinţele.

6. Sentimentalii

Sunt în contrast cu Gânditorii, iar la birou stau cu urechile ciulite. Aceşti angajaţi sunt pasionaţi, empatici, calzi, şi îi sprijină pe cei care caută modalităţi de a produce impact prin munca lor. Sentimentalii se disting prin capacitatea lor de a săpa într-un proiect sau propunere și oferă viziuni bazate pe diferite motivații, nu doar fapte.

Vrei să te concentrezi pe cercetarile tradiţionale? Consultă aceste două cărţi pentru a invăţa mai multe despre cum să recunoşti mai mulţi indicatori de personalitate la locul de muncă. “The Art of SpeedReading People şi “Type Talk at Work.”

Când auzi despre ceva nou iţi doreşti să-ţi aducă o productivitate de 100% cât mai curând... după efectuare evaluarile de personalitate pot ajuta. Sunt un mod minunat de a afla cât de capabili vor fi noii veniţi şi cât de mult se vor potrivi cu restul echipei.

Dacă este posibil, gaseşte o modalitate de a integra evaluarea de personalitate în procesul de onboarding, şi astfel vei avea informaţiile de care ai nevoie pentru a-ţi conduce forţa de muncă încă de la început.

Ce caut?

Parcă te aud: „Asta e. Testele de personalitate mă pot ajuta să-mi inţeleg angajaţii. Minunat. Dar ce caut? De unde ştiu dacă funcţionează?

Simplu, te va ajuta să găseşti cele mai bune modalităţi de a-ţi motiva angajaţii şi de a-i menţine implicaţi.

Recent, echipa mea de la Truity a realizat un sondaj de 25,759 de respondenți pentru a determina care dintre cele 16 tipuri de personalitate Myers Briggs este cea mai fericită și are cel mai mare succes la locul de muncă.

Stilul de viaţă este un factor important când determină succesul angajaţilor tăi.

În lumea Briggs Myers, stilul de viață a unei persoane sau "structura" este măsurată în termeni de judecate vs. percepție. În cazul în care Judecătorii au o abordare structurată, şi o viaţă mai organizată, Perseverenţii sunt caracterizaţi prin abordarea lor flexibilă, spontană la modul în care işi trăiesc viața.

În muncă, abordarea mai structurată pare că duce la un succes mai mare, mai multe responsabilități manageriale, și satisfacția locului de muncă mai mare. Tendințele naturale ale Judecătorilor față de ordine și de planificare îi face mai eficienţi pentru proiectele pe termen lung și calitatea de lider de echipă. Acesta este probabil cel mai plauzibil motiv pentru care Judecatorii îşi depăşesc omologii.

La birou trebuie să existe atât Judecatori cât şi Perseverenţi pentru o bună conducere. Aici sunt câteva strategii simple de a manageria ambele personalităţi şi pentru a asigura o muncă satisfacătoare tuturor.

Judecătorii: Ordine și onducere organizată pentru a satisface viața unui judecator, deci pentru manageri este important sa asigure oportunităti de muncă care vor corespunde acestor trăsături de personalitate. Acestor persoane li se portrivesc acțiunile legate de managementul strategic și planificarea strategică.

Perseverentii: Fă-ti timp să discuti cu Perseverentii despre problemele pe care le intâmpină la birou. Dacă ei se simt ca si cum nu primesc o şansă în rolul de conducere, informează-i despre viitoarele oportunități de leadership şi despre ce pot face petru a le obtine.

Impactul energiei asupra succesului şi satisfacția la locul de muncă

Extrovertitii care caută energia din exterior, îşi pot copleşi colegii introvertiți, care tind spre linişte şi o uşoară stimulare pentru a-şi încărca bateriile. Extravaganții fac mai mult, conduc mai multi oameni și sunt mai fericiți la locul de muncă datorita capacității de a lucra mai mult.

Pentru ca echipele sunt construite foarte rar doar dintr-o anumită categorie (Introvertiți sau Extrovertiți) este important pentru manageri să înțeleagă cum să obțină cat mai mult din fiecare stil de energie și să-i ajute să muncească împreună mult mai eficient.

Extrovertiții: Managerii trebuie să încurajeze discuțiile și să deschidă comunicarea între coechipieri și să implice Extrovertiții, dar să fie siguri că se axează pe probleme și provocările clientilor.  Capacitatea de a interacționa deschis le va permite acestora să-și păstreze productivitatea la nivel ridicat.

Introvertiții: Pentru ei managerii trebuie să asigure un spațiu liniștit de lucru. Oriunde există un spatiu pentru munca linistită, sala de conferințe sau birou, Introvertiții vor închide uşa pentru a petrece puțin timp singuri și a se ragăsi, iar productivitatea lor va da roade.

Modul de luare a deciziilor poate afecta satisfacția angajaților.

Angajații fericiți sunt mai implicați.

Chiar dacă Gânditorii fac mai mulți bani și instruiesc mai mulți oameni, Sentimentalii sunt fericiți la muncă. Sentimentalii au tendința de a se concentra asupra locurilor de munca care se potrivesc cu valorile personale, dar se bucură de muncă. Gânditorii care sunt mai concentrați asupra succesului exterior (salariu, pozitie, etc) tind sa fie mai puțin interesați de munca lor.

Managerii care înțeleg diferențele dintre aceste motivații au o șansă mai mare de a conduce spre succes cele două personalități.

Gânditorii: Cred că ştiu ce-i face fericiţi la munca, dar este responsabilitatea managerului să se asigure de aceste lucruri. Managerii trebuie să verifice periodic dacă acești oameni sunt fericiti și implicați. Când ei nu sunt fericiți, managerii buni vor stabili obiective care să le măsoare succesul și îi va provoca să ia în considerare alte măsuri de creație la birou.

Sentimentalii: Vor să ştie că fac diferența. Înainte de a-i spune unui sentimental „bună treabă”, managerii trebuie să găsească modălități de a-i arăta acestuia în ce mod munca lui contribuie la realizările companiei, reflectându-i-se astfel valoarea.

Noțiuni de bază de la echipa ta

Noțiunile de bază oferite de echipa ta ajută la motivarea membrilor şi echilibrarea personalităţii acestora. Asta înseamnă că găsirea modurilor de a conduce Judecatorii și Perseverenţii spre tendințe organizaționale, având Extrovertiti și Introvertiți care împart eficient ideile, ajutând Gânditorii să fie mai implicați la munca și încurajând Sentimantalii să inspire restul echipei.

Pare imposibil; așa-i? Dar nu este.

Una dintre cele mai bune modălități pentru realizarea acestor obiective este să-ţi educi angajații în legatură cu modul în care personalitatea le afectează potențialul, satisfacțiile job-ului și aspecte din viața personală și profesională.

De exemplu, dacă Perseverenții realizează modul în care lipsa de organizare sau planificare îi pot face alpiniști pe scara ierarhică, ei pot fi mai înclinați să se concentreze asupra organizării la locul de muncă.

Aruncă o privire asupra personalităților din biroul tău și găsește un mod creativ de a-i indrepta spre succes. Toate aceste lucruri te vor face să conduci mai eficient personalitătile din biroul tău și vor ajuta la consolidarea echipei și creșterea productivității angajaților.

Articol tradus si preluat de pe The Next Web.

Categorie
Echipa Learning Network

Learning Network este terenul de joacă al celor care cred în puterea învățării, sunt curioși să își descopere limitele și își doresc să obțină... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.