Mergi la conţinutul principal

Andy Partridge: Compania ta nu înseamnă doar o broșură sau un site

Oamenii tind adesea să creadă că nu există locul de muncă de invidiat. Că acesta reprezintă doar un mit sau chiar o strategie de PR, frumoasă ce-i drept, dar goală de adevăr și menită doar să-i atragă! Însă, că orice mit, și acesta poate fi demontat. O face Andy Partridge, cel care, se identifică cu tot ce are employer branding-ul mai bun și mai interesant de oferit oricărei companii care a înțeles că ceea ce o definește este, în primul rând, modul în care înțelege să se raporteze la oameni și să facă din asta o marcă ce-i asigură viitorul.

 

Organizațiile realizează că, dacă nu se schimbă, există pericolul de a fi lăsate în urmă.

 

Learning Network: Oamenii tind deseori să creadă că nu există locul de muncă de invidiat. Că acesta este doar un mit sau chiar o strategie de PR, frumoasă ce-i drept, dar goală de conținut, menită doar să îi atragă. Ce le spui celor care cred asta pentru a le arăta că se înșeală?
Andy Partridge: Eu sunt de părere că organizațiile încep să realizeze că trebuie să muncească mai mult ca să-și atragă, implice și să-și păstreze cei mai buni oameni și că valoarea lor de piață este din ce în ce mai mult găsită în atribute intangibile precum reputația, cultură și modul în care clienții și angajații se raportează la ele. 
În cazul anumitor organizații, acesta este, într-adevăr, un proces lent, dar ceea ce se întâmplă acum reprezintă o conștientizare grozavă a impactului fundamental pe care îl are o implicare scăzută a angajaților și o observare a moduui în care competitorii tăi fac lucrul asta mai bine. Organizațiile realizează că, dacă nu se schimbă, există pericolul de a fi lăsate în urmă.

 

HR-ul atât intern, cât și extern experimentează acum o schimbare, devenind mult mai agil.

 

L.N.: De ce ai nevoie pentru a construi și dezvolta o cultură a companiei adevărată și solidă?
A.P.: O cultură bună vine din implicarea tuturor și alinierea viziunii organizaționale și a valorilor cu viziunea și valorile individului. Este despre comunicarea unei viziuni și a unei poveșți cu care să se simtă toți conectați și să simtă că pot contribui la ele. Și mai este despre aducerea acestor valori la viață. Aceasta poate fi aplicată în organizație sau la nivelurile ei, în departamente și echipe.
L.N.: În opinia ta, cum arată cultura muncii viitoare? Dar locul de muncă de invidiat și employer branding-ul?
A.P.: Viitorul va avea locuri de muncă foarte agile, concentrate pe output. Vor fi mult sub formă de hub-uri colaborative și concentrarea va fi mai mult pe a duce la îndeplinire lucrurile, decât pe a trebui să te aliniezi unor procese și proceduri depășite ale companiei. Totul va fi transparent. HR-ul atât intern, cât și extern experimentează acum o schimbare, devenind mult mai agil.
L.N.: Care este principala legătură dintre o cultură măreață a companiei și o afacere măreață?
A.P.: Pentru mine, ele trebuie să fie una și aceeași. O cultură măreață conduce la o afacere măreață. Dacă deții o forță de muncă implicată și motivată, aceasta va fi și mult mai productivă, iar afacerea va crește. Airbnb e un bun exemplu în acest sens. Este de foarte mare succes și accentul cade pe sublinierea scopului și culturii lor. Ca atare, au construit o afacere de 30 de miliarde de dolari. Oricum, orice cultură este diferită și, de aceea, ai nevoie să înțelegi care este cultura ta și cum să o pui în practică.
L.N.: În opinia ta, care sunt principalele carcateristici ale avantajului competitiv și de ce ar trebui să ne concentrăm mai mult pe CINE și CUM în loc de CE?
A.P.: Avantajul competitiv reprezintă acum cine ești și cum faci lucrurile pe care le faci, spre deosebire de produsele și serviciile pe care le ai în broșură sau pe siteul tău.

 

În martie, ne vedem la Masterclass-ul The Enviable Workplace!

 

CV-urile nu mai funcționează, chiar dacă încă sunt folosite. (...) cultura...elementul cel mai important atunci când se decid asupra unui loc de muncă.

 

L.N.: Andy, care sunt "regulile de aur" în recrutare și cum arată, în opinia ta, profilul unui bun profesionist în recrutare?
A.P.: Recrutorii buni trebuie să se angajeze în rețele profesionale și să aibă o bună înțelegere asupra ceea ce înseamnă o bună potrivire între individ și organizație. CV-urile nu mai funcționează, chiar dacă încă sunt folosite. Recrutorii buni înțeleg cum să folosească și să sublinieze cultura și adresează întrebările potrivite candidaților pentru a crea potrivirea culturală cea mai bună. Nivelul acesteia va depinde foarte mult de rol, dar chiar și personalul de back-office (mai ales tinerii) consideră cultura că fiind elementul cel mai important atunci când se decid asupra unui loc de muncă.
L.N.: Mesajul tău pentru cititorii noștri și participanții la Masterclass-ul The Enviable Workplace din București este...
A.P.: Abia aștept să va cunosc și să aflu ce funcționează pentru voi, așa cum aștept să îmi împărtășesc cu voi ideile :) Vreau că fiecare participant să plece cu câteva idei pe care să le poată implementa în afacerea sa și să aibă o experiență extraordinară la acest eveniment! Și, înainte de asta, veniți să mă descoperiți și pe LinkedIn.
 

Categorie

Specialist în comunicare şi imagine publică şi internă în domeniul de business si politici sociale, marketing online și PR. Learning facilitator,... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.