Mergi la conţinutul principal

Avem echipă, de unde vine valoarea?

Avem nevoie să facem ceva cu echipa, lucrurile ar putea să meargă mult mai bine dacă am rezolva asta”. Câteva afirmații cu care, inevitabil orice manager, trainer sau specialist în resurse umane s-au întâlnit de multe ori. Asocierea imediată, dacă nu chiar tentația, dacă vorbim de trainer, este ”e nevoie de un team building, hai să vedem mai exact cu ce vă confruntați și să pregătim un program special”. Urmarea firească este să avem interviuri cu membrii echipei, observare a echipei în acțiune și discuții cu liderul acesteia pentru a înțelege mai bine contextul, dinamica și problemele echipei.

Acest lucru rămâne valabil și continuăm să îl facem și noi. Ce am început să facem diferit de când am putut folosi mai multă știință și tehnologie în creșterea performanței echipei, a fost să ne uităm la câteva elemente cheie care influențează performanța echipei:

  • Echilibrul între relaționare și activități – echipa are nevoie de un amestec sănătos între a face lucrurile să se întâmple și a ști cum și cine poate să le facă.
  • Integrare cognitivă – Integrarea abordărilor comportamentale și cognitive în activitățile zilnice poate scoate în evidență punctele forte individuale și capabilitățile potențiale ale echipei. Care sunt înclinațiile naturale ale echipei? Care sunt punctele forte și cum le putem potența?
  • Potențial și riscuri – maparea provocărilor și punctelor de risc ale echipei din punct de vedere cognitiv comportamental. Modul în care echipa utilizează diferitele tendințe comportamentale și de gândire poate duce la creșterea potențialului acesteia.
  • Metode aplicabile de colaborare pentru echipă. Acesta presupune folosirea activă a întregului spectru de gândire și comportament.

Dacă am putea să răspundem la aceste întrebări, să identificăm aceste aspecte și să generăm astfel de metode, am putea să contribuim mult mai eficient la creșterea performanțelor echipei.

Citește și: Emergenetics – neuro-stiinta pentru dezvoltarea talentelor

Am putut să facem aceste lucruri cu ajutorul sistemul Emergenetics© care are la bază un profil psihometric care oferă o înțelegere clară a patru tipuri de preferință de gândire analitic, structural, conceptual și social în combinație cu trei comportamente relevante , expresivitatea, asertivitatea și flexibilitatea.

Pe lângă aceste abordări, Emergenetics ne oferă un sistem de instrumente care ajută la înțelegerea preferințelor personale în context de grup și de dinamică a grupului. WE Team Report (Whole-Emergenetics Team) de exemplu este un raport vizual și informativ care pune laolaltă profilurile individuale ale fiecărui membru al echipei și care alături de interpretarea sa, permite crearea de strategii care țin cont de efectele acestor profiluri în dinamica echipei. De exemplu, în funcție de rezultate, dintr-o privire, putem observa cum dispersia unor preferințe de comportamente și tipuri de gândire pot crea tendințe cu potențial conflictual sau pot favoriza o apetență la detaliu și implementare în defavoarea unei abordări creative a sarcinilor pe care echipa le are de făcut. Conștientizând aceste aspecte, echipa poate să găsească metode de a contracara aceste lucruri concentrându-se pe punctele sale forte, pe combinare de persoane cu preferințe diferite în proiecte sau pe dezvoltare de rutine care să utilizeze la maximum caracteristicile individuale.

În plus, pentru că menționam și tehnologia alături de știință, membrii echipei pot instala pe telefoanele lor o aplicație mobilă, Emergenetics+, care le va permite să creeze grupuri de lucru, oferindu-le sfaturi de relaționare și cooperare bazate pe unicitatea profilului personal, folosind un cod simplu și mesaje clare și concise.

Citește și: Emergenetics®, un instrument de navigare în dezvoltarea personală

Valoarea unei echipe derivă din înțelegerea profundă a resorturilor care o fac să funcționeze. Trecând de suprafața lucrurilor observabile, putem să folosim acum mai multă știință și tehnologie pentru a crește performanța echipei prin înțelegerea și încrederea la nivel de grup, minimizarea conflictelor și dezvoltarea de norme care să îmbunătățească colaborarea.

Interact

Lucian Mihai este Partener la Interact. A câștigat experiența manageriala in domeniul serviciilor si managementului de vânzări, ca și in... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.