Mergi la conţinutul principal

Bunăstarea - Studiu de caz

Mai bine de 50 de ani cercetătorii de la Gallup au explorat cerinţele unei vieţi bine trăite.

Recent, echipa de cercetători de la Gallup condusă de Tom Rath şi Jim Harter, în parteneriat cu economişti, psihologi, sociologi şi medici, studiind în profunzime starea de bunăstare pe o populaţie din mai mult de 150 de ţări, a relevat că, în ciuda faptului că multe organizaţii gândesc că bunăstarea angajaţilor nu e treaba lor, aceasta are legătură cu locul de muncă. Rath şi Harter au descoperit cinci elemente esenţiale pentru împlinirea bunăstării, care transced ţări şi culturi. Când aceste elemente universale şi interconectate sunt pe deplin realizate, oamenii prosperă, facâd afaceri.

Citeste si 24/7 Work-Life Balance

În S.U.A., conform unui studiu al Biroului de Statistică a Muncii publicat în 2003, o zi nemuncită datorită unei îmbolnăviri aduce pierderi organizaţiei în medie de 348 $. Persoanele cu un nivel înalt de bunăstare s-a constatat că se îmbolnăvesc mai rar, în consecinţă ele costă mai puţin organizaţia. Astfel, pentru o organizaţie cu 1000 de persoane care muncesc, angajaţii cu o situaţie înfloritoare costă angajatorul cu 1.8 milioane $ mai puţin pe fiecare an.  În mod clar, cel mai mare interes din partea unei organizaţii este să-şi păstreze angajaţii sănătoşi.

 Dar bunăstarea depinde de cinci elemente interrelaţionate. Îngrijind doar o dimensiune, bunăstarea nu se îmbunătăţeşte prea mult. Pentru a profita de toate beneficiile aduse de angajaţii cu o situaţie prosperă, organizaţiile ar trebui să acorde atenţie tuturor celor cinci elemente.

1. Cariera şi angajarea: modul în care ne ocupăm timpul în fiecare zi, făcând ceea ce ne place.

Bunăstarea în carieră nu se referă în mod necesar la munca plătită. Ne petrecem cele mai multe ore la serviciu, deci munca trebuie să ne furnizeze mai mult decât un loc unde să ieşim din casă. Rath şi Harter au găsit o puternică legătură între implicarea angajatului şi bunăstare. Angajaţii implicaţi au un sens al scopului în muncă şi fac ceea ce fac ei cel mai bine în fiecare zi.

Sunt multe moduri în care organizaţiile pot contribui la îmbunătăţirea bunăstării în carieră, unele dintre acestea fiind ajutarea angajaţilor să se conecteze la cele mai înalte scopuri ale muncii lor şi  recunoaşterea îndeplinirii sarcinilor angajaţilor de  către angajator.

2. Socializarea: a avea relaţii puternice şi iubire în viaţa voastră

Chiar dacă gândul asocierii socializării cu productivitatea la locul de muncă pare antitetic, Gallup găseşte că socializarea la muncă este benefică afacerilor. Cu toate că poate fi iritant pentru manageri să-şi vadă  angajaţii stând la discuţii la o cafea în loc să muncească, cercetarea a indicat că aceste discuţii servesc unui scop productiv, prin creşterea coeziunii între angajaţi.

Mai mult, cercetarea Gallup arată că pentru a avea o zi bună oamenii au nevoie de şase ore de socializare. Unele organizaţii trec cu vederea şase ore de stat pe Facebook pe banii companiei, dar cele care produc un rezultat important pentru afacere sunt cele care susţin activităţile sociale, ca programele de mentoring şi oportunităţile de dezvoltare.

Citeste si Componente in Work-Life Balance

3. Finanţele: managementul efectiv al vieţii economice

Este logic să ne asumăm că organizaţiile au ca scop obţinerea bunăstării financiare. Bunăstarea este mai mult decât securitate financiară decât compensaţii băneşti. Simpla plată a muncii nu este neapărat corelată cu angajarea sau bunăstarea. Dacă angajaţii nu percep plata lor ca fiind dreaptă şi echitabilă, spune Rath, aceasta poate conduce la demisii și îi poate face să plece atunci când găsesc un loc de muncă mai bun. O situaţie financiară scăzută poate fi legată de stres, anxietate, insomnie, dureri de cap sau depresie. Şi acestea sunt probleme care costă.

Un mod prin care organizaţiile pot contribui la bunăstarea financiară a angajaţilor este:

-  de a-i conştientiza asupra planului de pensionare

- de a-i încuraja să meargă în vacanţă, pentru a cheltui banii pe experienţă decât pe lucruri, pentru că „Prin câştigarea experienţei se obţine mai multă valoare,” spune Rath.

4. Sănătatea fizică: a avea sănătate bună şi destulă energie pentru a face activităţile de bază zilnice

În mod cert, încurajarea mersului în vacanţă oferă mai multe beneficii în plan fizic. Costul asigurărilor de viaţă a crescut, şi cum acestea depind de starea de sănătate a angajatului, angajatorul depune eforturi pentru a creşte condiţiile de asigurare a sănătăţii la locul de muncă. Aceste eforturi vor fi mai efective dacă organizaţia întăreşte comportamentele sănătoase făcându-le mai uşoare (de exemplu Gallup găseşte că doar 9% din angajaţii SUA spun că este foarte uşor să găsească mâncare sănătoasă la locul de muncă) şi îngreunând posibilitatea efectuării comportamentelor nesănătoase, care le scad energia şi le înrăutăţesc dispoziţia.

Alte comportamente sănătoase încurajate de angajatori:

-  oferirea de stimulente pentru scăderea colesterolului

- furnizarea de legume şi fructe în cafeterii

- proiectarea spaţiului de lucru astfel încât angajaţii să meargă un pic mai mult zilnic

- angajarea unui masterchef care să facă demonstraţii lunare de gătit sănătos

Citeste si The best gift 4 the best employee: cum recompensam un angajat foarte bun

5. Comunitatea: angajarea în activităţile comunitătii în care trăieşti

Când organizaţiile investesc în angajaţi, aceştia contribuie mai mult la bunăstarea comunităţii lor (56% donează bani comunităţii). De asemenea creşte bunăstarea angajaţilor prin crearea de oportunităţi pentru conexiuni sociale şi implicare în acţiunile locale.  

Articol preluat de pe Gallup.

Categorie

Sabina este pasionata de oamenii si lumea din jurul sau.

Studii universitare

Universitatea “Spiru Haret”,... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.

Folosim cookies pentru a putea imbunatati experienta Dvs!

Folosim de asemenea 1 instrument pentru masurarea traficului online.