fbpx Care este strategia ta lingvistică? | Learning Network Mergi la conţinutul principal

Care este strategia ta lingvistică?

Limbajul pătrunde în fiecare aspect al vieții organizaționale. Cu toate acestea, liderii organizațiilor globale, ai căror angajați vorbesc o multitudine de limbi străine, acordă adesea prea puțină atenție în abordarea managementului talentelor. După cum am observat în nenumărate organizații, multilingvismul nerestricționat creează ineficiență chiar și în forța de muncă cea mai dedicată și talentată. Poate duce la fricțiuni în interacțiunile transfrontaliere, pierderi de vânzări și o serie de alte probleme grave care pot pune în pericol competitivitatea (a se vedea și „Global Business Speaks English”, de Tsedal Neeley, HBR mai 2012). Dezvoltarea unei strategii cuprinzătoare pentru gestionarea limbajului poate ajuta la transformarea acestei vulnerabilități într-o sursă de avantaj competitiv.

Am aflat prin mai mult de un deceniu de cercetare a lui Tsedal Neeley asupra limbajului în organizațiile și echipele globale și în peste 20 de ani de conducere a organizațiilor globale a lui Robert Kaplan, că strategia lingvistică este esențială pentru managementul talentelor globale. În calitate de lider, puteți lua în considerare abilitățile lingvistice și culturale în mod mai deliberat în angajarea, formarea, evaluarea și promovarea talentelor – și în managementul echipelor globale – indiferent dacă compania dumneavoastră adoptă sau nu o limbă comună. Desigur, într-o firmă globală, alegerile și tacticile vor varia oarecum în funcție de nevoile fiecărei unități și regiuni. Dar aceste diferențe trebuie să existe într-un sistem coerent care să permită angajaților să funcționeze eficient în cadrul organizației și să atingă prioritățile strategice cheie.

Angajare & Training

Atunci când caută candidați excelenți, recrutorii de la companiile globale trebuie să fie conștienți de potențialele puncte oarbe în ceea ce privește limba. În primul rând, pot permite fluenței (fie într-o limbă comună, fie într-o limbă locală) să umbrească evaluările cu privire la abilitățile, potențialul de creștere și cunoștințele despre piețe și culturi ale unui candidat. Pentru a vă asigura că angajați cei mai buni oameni, poate fi necesar să acceptați anumite limitări ale capacităților lingvistice și să fiți pregătit să oferiți formare pentru a satisface atât nevoile lingvistice globale, cât și cele locale.

De exemplu, deși IBM a adoptat cu mult timp în urmă engleza corporate ca limbă comună, compania a identificat alte opt limbi ca fiind importante pentru a servi piețele locale. IBM angajează profesioniști la nivel mondial cu așteptarea de a-și consolida abilitățile lingvistice prin formare imersivă, coaching privat sau învățare online. În plus, angajații știu că anumite misiuni internaționale au cu ei o cerință de pregătire lingvistică.

Evaluarea corectă a talentelor

Odată ce ți-ai îmbunătățit capacitatea de a angaja și a forma talent global, va trebui să păstrezi limbajul în perspectivă atunci când evaluezi performanța angajaților și iei decizii de promovare. Agilitatea limbajului nu înseamnă neapărat performanță ridicată. Ca urmare, este important să se evalueze abilitățile și diferitele atribute prin evaluări la 360 de grade, care solicită feedback de la subordonați, colegi, supraveghetori și (dacă este cazul) clienți. Procesul permite managerilor să privească dincolo de agilitatea verbală atunci când evaluează performanța. Este o verificare a realității, o modalitate de a vă asigura că dumneavoastră și alți lideri nu sunteți influențați în mod nejustificat de fluență.

Regândirea rolului expatriaților

Multe companii trimit profesioniști experimentați pentru a conduce unități de afaceri în afara țării lor de origine. Deși expatriații ar putea să nu fie familiarizați cu limba, cultura și practicile de afaceri locale, aceștia pot aduce cunoștințe despre cultura organizațională împreună cu o înțelegere a produselor, proceselor și sistemelor companiei. Dar angajarea, formarea și planificarea succesiunii trebuie să fie o parte importantă a misiunilor lor. În special, trebuie să se concentreze pe dezvoltarea talentelor locale și pe asigurarea faptului că profesioniștii indigeni încep să joace roluri de conducere în afacerile locale.

Pe lângă clarificarea rolului expatriaților, gândește-te la persoanele pe care alegi să-i trimiți în străinătate. Pentru a construi o echipă puternică de lideri locali, este esențial să acordați misiuni de expatriați celor mai buni oameni ai dvs., nu doar colaboratorilor care se întâmplă să aibă abilitățile lingvistice potrivite. În caz contrar, este posibil să descoperiți că birourile globale ale firmei dumneavoastră nu reușesc să atragă, să dezvolte și să rețină talentul indigen puternic de care au nevoie pentru performanță ridicată.

Gestionarea comunicării pe echipe globale

Atunci când organizațiile cu echipe dispersate la nivel global adoptă o limbă comună sau necesită cunoașterea limbilor locale, inevitabil apar tensiuni. Studiile recente la o mare varietate de companii globale dezvăluie, de exemplu, că managerii poziționează adesea, fără să vrea, vorbitorii nativi ai unei limbi france drept „câștigători” în cadrul companiei; în consecință, vorbitorii nenativi experimentează o pierdere substanțială a puterii și statutului. Dacă companiile nu iau în considerare astfel de probleme, ele pot determina ca profesioniști talentați și implicați să obțină performanțe slabe și chiar să se retragă.

Atunci când angajații se luptă să se exprime în întâlniri sau sunt excluși pentru că nu vorbesc fluent limba aleasă, comunicarea poate deveni complet neplăcută. Managerii globali trebuie să se ocupe direct de astfel de probleme pentru a promova o cooperare globală productivă. Ei trebuie să fie sensibili la modul în care interacționează angajații cu diferite competențe lingvistice. Scopul este de a face mai ușor pentru vorbitorii nativi și nenativi să stabilească încredere și să comunice eficient. Observațiile managerilor ar trebui să includă următoarele: Cine participă la întâlniri? Cine vorbește? Contribuie cei mai buni angajați sau limbajul stă în cale? Apoi, este important să facilitați întâlnirile și apelurile, astfel încât vorbitorii nenativi și nativi să aibă perioade egale de prezentare. Adesea, acest lucru înseamnă instruirea oamenilor de limbă primară să vorbească mai puțin și a celor din limba a doua să vorbească mai mult. De asemenea, implică stabilirea unor agende clare în avans, luând în considerare modul de comunicare și gândirea în avans la coregrafia întâlnirilor.

Construirea conștientizării culturale

După cum am discutat, pregătirea lingvistică este o investiție importantă în angajați. Dar fluența lingvistică nu este egală cu fluența culturală – fie pentru liderii globali, fie pentru subalternii lor. De prea multe ori liderii au performanțe slabe deoarece nu își adaptează stilurile și practicile de management pentru a se potrivi unui mediu multicultural. Pentru ei, înțelegerea fundalului cultural al fiecărui membru al echipei, a rolului companiei, a produselor și serviciilor sale și a clienților pe care îi deservește în diverse contexte culturale și regionale este la fel de esențială ca și învățarea de a conjuga verbe noi.

Același lucru se poate spune despre angajații de la toate nivelurile: chiar și atunci când membrii echipei vorbesc fluent limba comună, lipsa de conștientizare culturală poate provoca neînțelegeri și dezacorduri semnificative; poate duce la norme, practici și așteptări de grup divergente. Pentru a preveni astfel de rupturi, formarea interculturală trebuie să fie încorporată în formarea lingvistică. Această instruire ar trebui să se concentreze pe tipurile de negocieri pe care le-ar putea întreprinde angajații, deciziile cu care se vor confrunta, evenimentele sociale la care ar putea participa și variația largă a comportamentelor și preferințelor între culturi.

În cele din urmă, această diversitate de limbaj și fundal cultural ar trebui să se reflecte în componența echipei de conducere a organizației.

Limbajul este o legătură vitală către strategia de management al talentelor. Gestionându-l cu atenție, puteți dobândi și dezvolta cei mai buni angajați, puteți reduce decalajele dintre vorbitorii nativi și cei nenativi, în timp ce aceștia colaborează pentru a îndeplini obiectivele strategice și puteți consolida poziționarea companiei dumneavoastră pe piețele locale.

Flying Colours dezvoltă și susține training-uri și workshop-uri de limbă engleză generală și de engleză pentru afaceri construite și adaptate nevoilor specifice fiecărei companii. Cursurile sunt interactive și se desfășoară la sediul companiei, așadar nu va fi necesară organizarea deplasărilor de grup, iar timpul va fi folosit la maximum. Pe baza cunoștințelor și metodelor de predare acumulate în peste 10 ani de experiență în acest domeniu, inducem stilul de lucru și învățarea activă, participativă și perfect integrată mediului real în care cursanții lucrează zi de zi.

Echipa Flying Colours organizează de peste 10 ani cursuri de limbă engleză generală și de afaceri. Am susținut traininguri de limbă engleză pentru angajați din domeniul juridic, medical, IT&C, finanțe-bănci, resurse umane.

Categorie
Echipa Learning Network

Learning Network este terenul de joacă al celor care cred în puterea învățării, sunt curioși să își descopere limitele și își doresc să obțină... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.