fbpx Ce sa facem si ce sa nu facem pe pagina profesionala de Facebook | Learning Network Mergi la conţinutul principal

Ce sa facem si ce sa nu facem pe pagina profesionala de Facebook

Nu este nici un secret ca Facebookul este deja, pentru multi, ca o a doua lume (pentru unii ea poate chiar capata intaietate in unele situatii - in defavoarea celei “reale”- din punct de vedere al importantei). Daca pagina personala de Facebook poate fi perceputa si ca o carte de vizita (vrem nu vrem, e un proces de branding care se intampla natural), cea profesionala cu atat mai mult.

Se poate intampla insa ca, mai ales in cazul antreprenorilor aflati la inceput de drum, care nu sunt foarte priceputi in tainele brandingului, care nu dispun de fonduri ca sa investeasca in consultanta de marketing, care  - in sfarsit - se ocupa ei insisi de partea de social media, sa transmita fara sa vrea mesaje confuze.  

Una din provocari este, desigur, separarea spatiului privat si a imaginii persoanei de cea a imaginii organizatiei sau proiectului pe care aceasta il conduce si il promoveaza online. Ne putem construi afacerea in jurul numelui nostru dar, si in acest caz, imaginea promovata este alta decat cea direct personala, familiara (spre pilda imaginea online a lui X care este in spatele proiectului Y nu este si nu trebuie sa fie totuna cu cea a lui X care posteaza poze de cand spunea poezii la gradinita)

 

Asadar iata cateva idei despre ce e de dorit si ce nu e de dorit sa se intample pe pagina profesionala de Facebook:

  1. Daca tot creem o pagina pentru proiectul nostru/organizatia noastra, este bine sa ne si ocupam de ea. O pagina lasata “in paragina”, neactivata, fara o oarecare ritmicitate in postare, nu isi are rostul; mai mult, ea poate sa transmita si un mesaj negativ (lipsa de motivare, de atentie, neglijenta, inconsecventa, ambiguitate…)
  2. Pe de alta parte nici terorizarea posibililor clienti cu avalanse de postari nu este cea mai fericita alegere. Poromovarea excesiva a unui produs/serviciu, reamintirea obsesiva a unui eveniment, toate aceste gesturi si altele asemanatoare pot da nastere unui efect contrar celui dorit: vizitatorul se sastiseste de haituirea informationala si se retrage.
  3. Dialogul cu vizitatorrii este binevenit. Dar, desigur, in limitele mesajelor promovate. Un advertorial pe tema unui proiect care invita posibilii doritori sa intre in dialog pe o tema anume, gestionarea si raspunsul la  unele comentarii primite la adresa evenimenteleor postate, aceste lucruri pot intari relatia cu clientii si pot atrage altii noi. In plus ele contribuie si la o imagine pozitiva a firmei/produsului (prezenta, amabilitate, deschidere, disponibilitate in limitele mesajelor promovate…)
  4. Pagina profesionala trebuie sa aiba in centru ceea ce facem ca profesionisti, ceea ce propunem celorlati, nu ceea ce suntem ca persoane. Focusul este mereu, asa cum scriam si la inceputul articolului, pe imaginea firmei/proiectului pe care il avem, nu pe noi insine, cei din sfera informala. Este adevarat ca orice potential client poate accesa si pagina noastra personala. Acest lucru se si intamplaa adesea. Suntem curiosi sa stim cum arata de fapt, spre pilda, omul din spatele unei afaceri, ce vorbeste odata ce si-a relaxat nodul de la cravata, ce hobby-uri are. Nimic rau in asta, doar ca este bine ca cele doua lumi virtuale sa fie gestionate separat, pentru claritatea si coerenta mesajelor si imaginii.
  5. Este bine sa fim atenti si cu cine “ne inrudim” pe Facebook. Acest lucru transmite, implicit, un mesaj despre valorile si alegerile noastre ca profesionisti, despre mediul in care activam si relatiile cu alte proiecte sau organizatii cu care avem interese comune. Cu alte cuvine, conteaza cui dam “like”, ce siteuri sau pagini promovam pe pagina noastra.
  6. Nu in ultimul rand conteaza, desigur, elementele de design si prezentare a paginii profesionale. Trebuie sa fim atenti la pozele postate, la sursa lor, la tipul de scriitura folosit (nu foarte informal, dar nici intepenit, caci este totusi social media pe Facebook), la corectitudinea gramaticala a mesajelor.

 

Si lista poate continua...

Desi la origini Facebookul nu a fost creat cu intentii de business, ci de socializare pentru clientii sai, nimic mai adevarat astazi ca poate fi si o mina de aur in privinta promovarii. Tocmai de aceea ramane sa gasim cele mai potrivite metode pentru a face acest lucru cu succes.

 

(http://wearesocialpeople.com/how-not-to-use-your-facebook-page/)

 

 

Categorie

Deşi am la bază studii de filosofie, în ultimii doi ani m-am concentrat mai degrabă pe cele de training, în cadrul unui master al Facultăţii... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.