fbpx Cele mai mari greseli pe care o companie le poate face in Compensatii si beneficii | Learning Network Mergi la conţinutul principal

Cele mai mari greseli pe care o companie le poate face in Compensatii si beneficii

Unul dintre cele mai mari costuri avute de o companie este bugetul de recompensare. Acest cost poate varia in medie intre 30% si 70% din cifra de afaceri a unei companii. Cand operezi cu un asemenea procent orice cost ascuns sau greseala te va costa enorm. Parte din solutia evitarii acestor costuri este sa intelegi care sunt cele mai comune greseli din zona de compensatii si beneficii. Iti propun sa trecem rapid prin ele:

  1. Lipsa unei politici de compensatii si beneficii – Atunci cand iti platesti angajatii bazat pe abilitatile lor de negociere, in functie de cat de vocali sunt sau bazat pe intuitia managerului general, vei face multe greseli. Aceste greseli vor avea ca efect fenomene precum: o fluctuatie ridicata de personal (mai ales din grupul angajatilor performanti), lipsa de motivatie in randul angajatilor, lipsa de echitate interna, retentie ridicata de angajati neperformanti, etc. Lista poate continua desigur. Este cert ca fenomenele generate de lipsa unei politici coerente de plata vor genera costuri imense pentru companie. Pentru a evita astfel de costuri trebuie sa ai o strategie de plata, o serie de politici de plata cu benzi si reguli clare.
  2. O politica de compensatii si beneficii neactualizata – Este important de clarificat din start ca o politica de compensatii si beneficii trebuie sa fie caracterizata de doi factori: echitate interna si competitivitate externa. Neactualizat, inseamna sa nu masori unul sau ambii factori, in mod regulat A plati competitiv nu inseamna ca platesti echitabil si viceversa. Este necesara o analiza constanta a echitatii interne si o comparatie regulata fata de cum plateste piata pentru posturi similare.
  3. Lipsa de transparenta – O politica de compensatii si beneficii trebuie sa fie transparenta. Pentru ca acest lucru sa se intample este nevoie de o comunicare proactiva a elementelor din strategia si politicile noastre de recompensare. In implementarea unei politici de remunerare (noua sau veche) managerii din companie au un rol crucial. O strategie de comunicare personalizata pe fiecare grup de anagajati este solutia corecta. Depinzand de momentul in care te afli, pot fi adoptate diferite strategii si metode de comunicare. Comunicarea politicii de recompensare este un proces, iar pentru eficienta trebuie sa te gandesti in fiecare pas la cateva categorii de informatii precum:
    • ce trebuie comunicat
    • ce vrei sa comunici
    • ce esti dispus sa comunici
    • ce nu esti pregatit sa comunici
    • ce nu vei comunica in mod categoric
  4. Oferirea aceluiasi procent de crestere de merit tuturor angajatilor – Oferirea aceluiasi procent de crestere salariala tuturor angajatilor nu este eficient. Este o solutie care nu va face altceva decat sa adanceasca problemele pe care le ai. Pentru a determina procentul de crestere oferit, ar trebui efecutata o diagnoza a pachetului salarial pentru identificarea riscurilor. Este necesar sa se calculeze pentru fiecare angajat un index de echitate interna si unul de competitivitate externa. Dupa analiza atenta a indecsilor individuali ar trebui sa cream o matrice de cresteri procentuale de merit, in functie de diferite categorii de angajati.
  5. O singura politica de recompensare pentru toti angajatii – O singura politica de recompensare la nivel de intreaga companie, fara personalizari pe diferite grupuri, cu mici exceptii, poate avea consecinte negative. Aceasta abordare poate duce la o demotivare a angajatilor performanti si implicit la o crestere a fluctuatiei, iar in acelasi timp va incuraja angajatii neperformanti sa ramana in companie printr-o supraplatire a lor.
  6. O legatura falsa intre plata variabila si performanta – Daca sunt intrebate, majoritatea companiilor vor afirma ca performanta in companie este recompensata in mod clar. In realitate insa, foarte putine companii chiar platesc pentru performanta. Crearea unei politici de compensatii si beneficii va genera o serie de discutii extrem de constructive, despre:
    • managementul performanței
    • ceea ce se așteaptă de la diferite poziții
    • competentele pe care cei care ocupa posturile ar trebui sa le aiba. Nu ar trebui sa iti fie frica sa ai aceste conversatii, ele sunt dificile dar merita.

Cursul de Compensatii și Beneficii vă va învăța pas cu pas să depășiți aceste probleme și multe altele. Aruncati o privire la conținutul cursului.

Categorie

Răzvan are o experiență de peste 7 ani de consultanță în HR și Marketing. Din 2015 și-a dedicat activitatea consultanței în zona... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.