Mergi la conţinutul principal

Cum se dezvolta abilitatile la un training lingvistic corporate

Odata cu extinderea pietei muncii, parteneriatele, proiectele internationale si echipele din organizatiile multinationale au ridicat noi provocari in domeniul comunicarii si implicit al limbilor straine. Companiile nu mai solicita cursuri obisnuite, ci programe de training complexe, menite sa aduca angajatul cat mai aproape de interlocutor.

Abordarea unui curs de limbi straine pentru profesionisti trebuie sa fie una personalizata, in functie de sectorul in care acestia isi desfasoara activitatile zilnice si anume: automotive, industrie energetica, farma, telecom si IT, petrol si gaze, comert, medicina, turism, diplomatie ori servicii publice.

Inca de la inceput, cursurile au ca obiectiv dezvoltarea celor patru abilitati lingvistice, scriere, citire, ascultare si vorbire intr-o limba straina. Trainerul identifica, depinzand de profilul companiei din care fac parte cursantii, diversele situatii conversationale intalnite; apoi, prin studii de caz si articole, prin jocuri de rol si prezentari video relevante, le faciliteaza drumul spre comunicare eficienta.

Dincolo de aceste abilitati de baza insa, participantii achizitioneaza instrumente lingvistice care ii asista in indeplinirea sarcinilor specifice departamentului in care profeseaza: contabilitate ori domeniu financiar, relatii cu clientii sau resurse umane, marketing si publicitate, juridic ori vanzari si achizitii. De pilda, sunt indrumati in pregatirea unei prezentari in limba engleza a strategiei de marketing, sunt capabili sa demareze si sa incheie o colaborare cu parteneri germani, pot depasi provocarile unei conversatii prin telefon cu un client nou. In mod concret, la finalul cursului, participantii deprind abilitati precum:

  • Concep, intr-o limba straina, rapoarte, documente financiare, prezentari;
  • Relationeaza direct, prin telefon sau in scris, pe diferite niveluri de formalitate;
  • Negociaza si incheie contracte de munca sau comerciale;
  • Ofera consultanta cu privire la drepturi si indatoriri, analizeaza conditii de fuziune a unor companii;
  • Comunica, in limba tinta, strategii in campanii de publicitate si redacteaza comunicate de presa;
  • Socializeaza in contexte formale dar si semiformale in mediul business;
  • Redacteaza oferte, preiau comenzi si realizeaza planuri de vanzare. 

Datorita interactiunilor din ce in ce mai dese cu parteneri, colegi, furnizori sau clienti care vorbesc diverse limbi straine, companiile s-au orientat inspre training lingvistic corporate dedicat angajatilor lor. Astfel, le asigura profesionistilor un nou instrument in comunicarea de succes in afaceri internationale: cunoasterea unor limbi straine.

Categorie

Delia Dragomir - Eucom Partner

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.