Mergi la conţinutul principal

De la predarea limbilor straine la training de limbi straine

Auzim, uneori, ca profesorii de limbi straine echivaleaza succesul la cursuri cu o atmosfera de liniste, cursanti sobri si determinati, invatare centrata pe manual, rezultate masurabile prin teste de final de modul. Insa ce se intampla cu motivatia p etermen lung a adultului care invata o limba straina? Cum face un cursant trecerea de la obiective urmarite in studiu la autonomie in utilizarea limbii – tinta? In plus, cum reuseste profesorul sa transforme experienta invatarii intr-o experienta care sa conteze pentru participanti? Pentru ca obiectivele unui curs sa fie indeplinite, trainingul lingvistic trebuie sa raspunda acestor nevoi.

Ce principii de predare sunt valorificate in trainingul lingvistic modern ?

1. Se acorda atentie sporita profilului cursantului adult; adultul care studiaza o limba straina este orientat spre obiective. In cazul lui, intregul proces de invatare vizeaza acoperirea unor nevoi de comunicare. De obicei, apreciaza daca este intens angajat in dezvoltarea competentelor de limba straina si cere valoar eimediata pentru cursul la care participa. Tocmai in acest scop, activitatile din cadrul unui training lingvistic personalizat sunt aplicate realitatiilor cotidiene.

2. Adultii aplica strategii distincte in invatare; cursantii invata o limba straina in functie de obiceiuri si preferinte, taskuri de indeplinitla curs, nevoi de studiu, obiective de indeplinit s.a. Unii cursanti, de pilda, se vor bucura de o abordare experientiala si vor rezolva problema complexe in cadrul exercitiilor, alti cursanti vor memora informatiile. In plus, personalitatea cursantului poate influenta procesul de invatare: un extrovertit va fi fluent in exercitiile de comunicare orala, in timp ce un introvertit se va remarca prin sarcinile scrise.De aceea, este esential a cunoaste tipologia si nevoile cursantilor din grupa.

3. Pentru eficienta in invatare, este nevoie de creativitate in predare! Pe langa o pregatire temeinica a activitatilor de curs si un management bun al resurselor, trainerul trebuie sa demonstreze ca stapaneste metodologia. Va folosi materiale diverse (audio, video ori texte), relevante pentru experientele participantilor. Va clarifica instructiuni si concepte, va stimula dialogul si isi va ajusta in permanente stilul de livrare. Va fi creativ si va improviza. Astfel, cursantii vor fi motivati sa se implice in activitati, sa asimileze si sa foloseasca notiunile de limba introduse.

4. Inovatia in predare a limbilor straine trebuiesa fie constanta. Se pune accentul, astazi, pe noi abordari in predarea unei limbi straine: cursul este adaptat profilului companiei din care face parte cursantul, strategia de curs este centrata pe adult, metoda de predare este interactiva. In plus, programele de training pot fi usor neconventionale (de exemplu, cursuri tematice) sau programme cu o componenta de invatare online.

Trainingul lingvistic de astazi s-a distantat in mod evident de clasica ora de curs de limba straina. Este un program complex, personalizat, care ofera participantilor o experienta de invatare pozitiva. Astfel, adultii sunt motivati sa continue studiul si utilizeaza notiunile in viata de zi cu zi.

Categorie

Delia Dragomir - Eucom Partner

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.