[email protected] 0770 414 202

Diferențele globale în networking


Atunci când Bill Clinton era plictisit sau obosit, căuta oameni cu care să vorbească. Acesta este comportamentul tipic al unui extrovertit: ia energie de la oameni. Spre deosebire de introvertit care oferă din energia sa. A fi introvertit nu înseamnă a fi timid. Atunci când întâlnește oameni noi, un introvertit este perfect mulțumit să îi lase să vorbească. În același mod, și networking-ul devine mai eficient- dacă ceilalți vorbesc, tu înveți. 

Dacă vorbești numai tu, nu înveți nimic nou. Nu poți ajunge la esență, la acel "de ce", care te ajută să faci networking cu un scop. Încearcă să înțelegi care este punctul tău de conexiune cu cealaltă persoană.

"Am fost împreună la aceeași școală", spre exemplu. De aici, caută o activitate organizată care ar putea să iasă din această interacțiune: o introducere la altcineva, o sursă de informație și cunoaștere, o activitate de business, etc. 

Însă atunci când faci networking la nivel global, schimbă abordarea pentru că ai depășit o linie importantă în care socializezi cu cineva din altă țară. Ai nevoie să cunoști diferențele de cultură, sociale, naționale, etc. pentru a-ți  înțelege interlocutorul.

Este o cale destul de îngustă, de aceea, următoarele practici te-ar putea ajuta:
• Menține-ți limbajul cât se poate de clar: evită expresiile sau referințele lingvistice tipice limbii tale
• Încearcă să fii clar în pronunție
• Găsește referințele culturale comune- de la un serial sau un film, până la o călătorie în respectiva țară
• Nu presupune că un nivel foarte bun al limbii engleze presupune și referințe și punți culturale comune sau de comunicare. Spre engleză, în engleza britanică, cuvântul “brilliant” este folosit deseori în mod informal cu semnificația de "extrem de bun" sau "extrem de agreabil", în timp ce același cuvânt în engleza americană face referire la o persoană care este genială.
• Este ușor să ajungi în sfera în care poți părea arogant și superior. Poți auzi des fraze de genul "Wow, engleză ta e foarte bună" sau "Ce cred francezii despre englezi?". În loc de asta, încearcă să descoperi cum este o persoană la nivel personal, unde se află o conexiune cu ea și nu o trata ca pe un reprezentant al țării sale.

Însă nu hiperanaliza. 

Networking-ul este un proces, nu o activitate. Nu ar trebui să fie prea "comercial". Obiectivul ar trebui să fie să înțelegi cealaltă persoană și cum situația ei are legătură cu tine. Ține o evidență a persoanelor pe care le întâlnești. Poți folosi LinkedIn pentru a ține legătura cu ele și diverse aplicații sau un CRM pentru a menține contactele- evident totul în conformitate cu GDPR-ul :)
 

Autor

Echipa LearningNetwork.ro

Learning Network este terenul de joaca al celor care cred in puterea invatarii, sunt curiosi sa isi descopere limitele si isi doresc sa obtina rezultate remarcabile in viata lor. Portalul (www.learningnetwork.ro) iti ofera informatii din industria de learning&development sub forma de stiri, articole si review-uri si posibilitatea de a achizitiona bilete la conferinte si cursuri deschise. ...

Companie

Scroll to Top
// //