fbpx Generatia C, social media si lumea afacerilor | Learning Network Mergi la conţinutul principal

Generatia C, social media si lumea afacerilor

Internetul continua sa revolutioneze lumea in care traim in tot mai multe feluri (profesional si personal). Cei mai maturi, care s-au adaptat la aceasta noua lume - cea online - isi amintesc de alte vremuri, de alte modalitati de a comunica cu ceilalti; unele le sunt deja nefamiliare tinerilor de azi.

Cele mai proaspete generatii vor creste fara a-si putea imagina cu adevarat universul lor fara un smartphone, fara Wi-Fi sau Facebook. Acesti nativi digitali vor recrea (au inceput deja de ceva vreme) lumea comunicarii, dar si pe cea de marketing din anii ce vor urma.

Generatia C

Acest termen nu presupune neaparat o anumita delimitare temporala. El este, de fapt, un concept care face trimitere in general la consumatorii de social media. Copiii care isi ajuta parintii sa isi programeze smartphone-ul, tinerii blindati de aparate mici, toate multitasking (pe post telefoane, internet etc.), acestia sunt membrii Generatiei C.

Ce este specific acestora este firescul cu care privesc ideea de comunicare. Pentru ei mesajele - personale sau profesionale - trebuie sa fie naturale, transparente, explicite, scurte, directe, rapide. Ei au dezvoltat un alt tip de intimitate si de exprimare cu ceilalti, prin ritualuri precum "share", "like", postarea de poze sau mesaje personale.

Tocmai aceasta perspectiva asupra conexiunii si dialogului cu ceilalti, aceasta deschidere, ii recomanda pe cei din aceasta generatie ca buni actori in sfera de marketing, de activism social (in ceea ce presupune in general promovarea si raspandirea mesajelor legate de diferite proiecte).

Membrii Generatiei C cunosc deja intr-o oarecare masura, intuitiv, mijloacele prin care isi pot face cunoscute si populare ideile si actiunile online. Pe de alta parte ei sunt deschisi, la randul lor, la mesajele si campaniile de pe internet, ceea ce ii transforma si in buni potentiali consumatori ai produselor sau serviciilor promovate de un business sau altul.

Interesant este faptul ca membrii Generatiei C pot juca dublu rol, acela de clienti dar si de promotori ai unui brand, ai unei afaceri. Odata atrasi si convinsi de atractivitatea si/sau folosul unui proiect, ei sunt bucurosi sa transmita mesajele acestuia in social media, raspandindu-l si facandu-l tot mai popular.

Reprezinta acest lucru o forma de manipulare? Discutabil. Ce se poate spune cu certitudine este ca membrii Generatiei C isi asuma bucurosi rolul de actori - in calitate de autori, de promotori, de posibili clienti - in mediul social virtual. Le place acest lucru si sunt buni atunci cand il fac. Este un nou mod de viata - tehnologic, psihologic - pe care l-au integrat in mod firesc in cea reala, fizica.

Si, la cum merg lucrurile cand vine vorba de popularitatea internetului si importanta lui, este bine ca lumea business-ului sa se adapteze fiind prezenta pentru universul de oportunitati pe care il presupune acest lucru.

Traducere si adaptare dupa Wearesocialpeople.com

Categorie

Deşi am la bază studii de filosofie, în ultimii doi ani m-am concentrat mai degrabă pe cele de training, în cadrul unui master al Facultăţii... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.