fbpx Recrutarea prin social media in viziunea MIHAELEI JOIAN | Learning Network Mergi la conţinutul principal

Recrutarea prin social media in viziunea MIHAELEI JOIAN

DE LA SIMPLU TREND, LA INSTRUMENT ESENŢIAL ÎN RECRUTARE

Mai sunt 10 zile până la Social Recruiting Conference.

Este sau nu posibilă recrutarea prin social media?

Şi dacă da....atât de multe întrebări decurg de aici.

Iar dacă nu, de ce?

Aşadar, vastitate, inovaţie, controverse şi....foarte multe întrebări.

La majoritatea (şi cele mai importante credem noi) vor răspunde pe data de 19 mai a.c. specialiştii care vă vor împărtăşi din expertiza şi experienţa lor. Un scurt, dar sperăm edificator inside al acestui eveniment atât de aşteptat vă oferim acum, printr-un scurt interviu acordat de MIHAELA JOIAN,  HR Manager Cegeka şi unul dintre vorbitorii în cadrul Social Recruiting Conference.

Aşadar....

L.N.: Cum aţi caracteriza în momentul de faţă recrutarea prin social media din România? Poate deveni singura metodă de recrutare sau metoda principală?

Imaginea a fost ștearsă.MIHAELA JOIAN: În ultimii ani, platformele de social media au crescut de la un simplu trend la instrumente esenţiale în recrutare, oferind posibilitatea de a iniţia o discuţie profesională cu potenţiali candidaţi. Cu ajutorul lor, poţi comunica în timp real cu talentele, poţi oferi informaţii despre mediul de lucru al companiei prin imagini şi filmuleţe şi, în acelaşi timp, poţi avea detalii despre interesele unei persoane. Însă, deşi aceste platforme pot oferi o bază pentru iniţierea unei discuţii, sunt de părere că este nevoie mai departe să duci discuţia într-un alt cadru pentru a construi o relaţie cu acel candidat.

L.N.: Care este atuul recrutării prin social media şi care sunt principalele minusuri?

M.J.: Ca atuu principal pentru social media, o să evidenţiez accesibilitatea. Aceste platforme sunt utilizate destul de mult atât la nivel personal, cât şi profesional, ceea ce oferă posibilitatea de a interacţiona cu talentele în calitate de membru al unei comunităţi.

Însă, e important ca, după interacţiunea iniţială, discuţia să fie mutată într-un alt mediu, care să se bazeze mai mult pe factorul uman, ceea ce anumiţi specialişti din HR pierd din vedere, acesta putând fi considerat şi un minus pentru recrutarea prin social media.

L.N.: Faţă de modul în care sunt descrise practicile internaţionale, în special cele venite din America, este diferită aplicarea metodelor de recurtare prin social media în România?

Putem vorbi despre un specific naţional?

Există grupuri socio-profesionale care se comportă diferit? Dacă da, care ar fi acelea?

M.J.: În afara ţării, aceste aplicaţii sunt folosite de mai mult timp, motiv pentru care există o deschidere mai mare din partea utilizatorilor de a încerca platforme noi, dar şi de a împărtăşi conţinutul la nivel public şi nu doar cu persoane care fac parte din sfera prietenilor.

De asemenea, spre deosebire de ceea ce se întâmplă în alte ţări, anumite platforme de social media încă nu au început să fie utilizate la noi la adevărată capacitate. Cel puţin, la momentul actual, recrutarea prin social media este frecvent utilizată în industria IT, dar asta nu se aplică automat şi pentru alte industrii.

L.N.: Care sunt principalele trei lucruri care nu ar trebui să lipsească din profilul unui candidat pentru a fi dezirabil atunci când aplică la un job? Şi, în oglindă, care sunt trei lucruri care sub nici o formă nu trebuie să apară?

M.J.: Când aplici la un job, fie că vorbim de recrutarea clasică sau prin social media, cred că e util să păstrezi în CV experienţa profesională relevantă, realizările obţinute de-a lungul timpului, indiferent că ne raportăm la impact asupra business-ului sau certificări şi premii obţinute, dar şi modul în care recruiterul poate lua legătura cu tine.

Nu aş recomanda introducerea în CV a unor informaţii irelevante sau citate detaliate şi exprimări pompoase, păreri negative despre foşti angajatori sau informaţii despre experienţe profesionale îndepărtate, care nu sunt relevante pentru rolul pentru care persoana respectivă a aplicat. 

Interacţiune direct cu talentele...manieră personalizată....dinamism... adaptare...noi tendinţe

L.N.: Care este diferenţa între recrutarea online şi recrutarea prin social media?

M.J.: Din punctul meu de vedere, cred că recrutarea prin social media oferă posibilitatea de a interacţiona direct cu talentele, într-o manieră personalizată.

Ai posibilitatea de a iniţia o discuţie în baza unor interese comune sau a unor informaţii împărtăşite de una dintre părţi, dar şi de a oferi detalii cât mai concrete în ceea ce priveşte rolul şi mediul profesional pentru care ai abordat acel candidat în calitate de recruiter.

L.N.: Recrutare prin social media, prin siteuri specializate sau...cumva, un nou viitor care să le unească? Şi cum se poate face această unire după părerea dumneavoastră?

M.J.: Cred că este destul de devreme să presupunem viitorul recrutării în raport cu social media, mai ales că este ceva dinamic, care se adaptează la contextul actual şi la noile tendinţe sociale şi tehnologice.

Însă, se poate într-adevăr observa tendinţa platformelor de acest gen de a integra facilităţile unei platforme online de aplicare la job-uri şi cea de comunicare directă, în timp real, cu specialişti.

 

Companie
Categorie

Specialist în comunicare şi imagine publică şi internă în domeniul de business si politici sociale, marketing online și PR. Learning... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.