fbpx Rețetă simplă și rapidă: cum să-ți farmeci audiența | Learning Network Mergi la conţinutul principal

Rețetă simplă și rapidă: cum să-ți farmeci audiența

Fie că vrem sau nu, că suntem maeștri în asta sau niște ucenici teribili, cu toții am experimentat sau experimentăm în continuare acel moment în care...trebuie să vorbim în fața unor oameni. Memorabil moment, nu-i așa? Însă, oricât de dureroasă (sau nu!) poate fi această experiență, am învățat repede că a fi capabil să vorbești cu încredere, coerență și persuasiune în fața unei audiențe reprezintă un atribut vital. Iar dacă, până acum, nu ai fost nevoit să o faci, cu siguranță, mai devreme sau mai târziu te vei convinge și tu de asta. În oricare dintre cele două situații te-ai afla, cele 3 ponturi de mai jos contribuie semnificativ pentru a-ți transforma  experiența a vorbitului în public într-o reușită.
Uite ce poți face pentru a te asigura că, oricând, ai în fața ta un public cu adevărat captivat și fermecat de tine:

1. Surprinde-ți publicul cu exemple neobișnuite

"Introdu în conversație momente palpitante", ne recomandă Mark Levy, președintele firmei de branding Levy Innovation  și autorul cărții 
"Accidental Genius". Și este o recomandare excelentă! Vorbitorii și prezentatorii buni știu cum să mențină atenția publicului prin folosirea exemplelor ce țin de domenii din afara subiectului tratat.
Spre exemplu, dacă trebuie să vorbeși despre eficiența la locul de muncă, nu vorbi doar despre locul de muncă. Vitalizează-ți prezentarea asezonând-o cu exemple binevenite luate din afara sferei de muncă. Natură, sport, istorie, geografie, anatomie, orice vrei tu. O altă idee bună este aceea de a folosi citate ale unor oameni celebri sau chiar din opere literare clasice.  Astfel, prin folosirea unor exemple la care publicul tău nu se așteaptă, îl vei menține atent și deschis la mesajele cele mai importante pe care le ai de transmis. În plus, această tehnică îți va permite să fii mult mai creativ în prezentările tale, eliberându-te și pe tine și pe publicul tău de subiecte care, în esență, pot fi de-a dreptul plictisitoare și anoste.

Înscrie-te și poți câștiga o invitație dublă la SpeaKINGS HR!

2. Devino un expert în limbajul corpului

Vorbitorii buni preiau în mod natural semnalele limbajului corporal ale persoanelor cu care comunică. Observând anumite semnale fizice, așa, ei sunt capabili să deducă instant dacă pierd sau câștigă atenția publicului lor. 
Pentru a-ți îmbunătăți abilitățile de comunicare, este esențial, așadar, să lucrezi și asupra celor de descifrare a limbajului corporal. Unele dintre aspectele de bază pe care este nevoie să le observi includ încrucișarea brațelor (ceea ce poate însemna că persoana respectivă încearcă să te blocheze), contact vizual sărac sau inexistent (ce indică frică sau nervozitate) sau persoane care stau cu capul în jos- un semn clar de lipsă de implicare față de tine.
Bineînțeles, limbajul trupului nu este un drum cu sens unic. Ca să oferi 
comunicării tale verbale un sprijin fizic semnificativ, încearcă aceste tehnici: 
- subliniează-ți mesajele cheie folosind gesturi ale mâinilor
- verifică și asigură-te că ai o postură cât mai bună atunci când stai jos sau în picioare
- dacă te adresezi unui public numeros, asigură-te că te mișți plin de încredere pe scenă 

3. Distrează-ți, inspiră-ți și educă-ți publicul

Îți mai aduci aminte cursurile acelea de la școală sau de la facultate la care erai nevoit să stai într-o bancă zeci de minute în șir, ascultându-le prezentate în maniera cea mai plitisitoare, aridă și anostă posibilă? Era greu să stai treaz, ce să mai vorbim să mai și înveți ceva.. 
Nu trebuie să fie așa pentru publicul tău, atât timp cât înveți să îți livrezi conținutul într-o manieră inspirată și distractivă! Cea mai bună cale să faci asta este să spui povești personale cu care publicul poate relaționa și se poate identifica. Dar nu alege orice poveste. Trebuie să fie unele emoționale, distractive și memorabile. Spre exemplu, dacă înveți niște proprietari de câini cum să îi dreseze, spune povestiri drăguțe și amuzante despre căței neascultători și încăpățânați care fac orice să nu urmeze instrucțiunile ce le sunt date. Că să nu mai vorbim de cei care nu au învățat să își controleze intestinele! (sic) În mod clar, trebuie să te concentrezi pe informare sau predare, însă alege să joci și rolul entertainer-ului pentru ca mesajul tău să prindă viață și să rămână în mintea publicului tău.
Oamenii vor să fie cuceriți. Vor să fie fermecați și captivați. Iar aceste 3 ponturi sunt exact ceea ce îți trebuie pentru a face asta. În plus, odată cu ele, vei descoperi și cum gradul de încredere în sine va crește, aducând un plus veritabil în orice ocazie în care te afli în fața unui public, indiferent de mărimea sa. 

 

referință: lifehack.org
 

Companie
Categorie

Specialist în comunicare şi imagine publică şi internă în domeniul de business si politici sociale, marketing online și PR. Learning... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.