fbpx Roluri și principii în Agile Project Managment | Learning Network Mergi la conţinutul principal

Roluri și principii în Agile Project Managment

Complexitate fără margini. Volum de informații de necuprins. Schimbări permanente cărora nici nu le mai poți ține pasul. Industria 4.0. VUCA. Inovație. Nevoia de învățare și dezvoltare continue. Nevoia permanentă de adaptare. Expansiune. Întrebări. Nesiguranță. Cerințe. Întrebări. Nesiguranță din nou. Ș.a.m.d.

Cam așa arată lumea noastră de astăzi, nu-i așa? Și încă într-una dintre cele mai simple descrieri.
Iar noi toți, la muncă, acasă, peste tot, avem nevoie să le facem față, să le înțelegem, să le gestionăm. Avem nevoie de capacitatea de a le răspunde prin acțiuni care să fie eficiente, rapide, concentrate, flexibile.
Pe scurt, agile.

 

Avem nevoie să fim agili. Ca mod de viață. De muncă. De raportare la lume. Ca mod de a învăța și a ne dezvolta.
Pentru a fi adaptați, integrați, pregătiți.

De aceea, vă facem azi, ca preambul la programele noastre privitoare la metodologia Agile, o scurtă introducere în această (nouă) lume.

Roluri în Agile Project Management

  • Development team = grupul de oameni care lucrează la crearea produsului.
  • Product owner sau Customer representative = persoana responsabilă pentru legătura dintre client- stakeholders- echipă, expert în produs și nevoile clienților, care lucrează zilnic cu echipa pentru a clarifica cerințele clientilor.
  • Scrum master sau Project facilitator = persoana responsabilă cu suportul dezvoltării echipei, înlăturarea blocajelor din cadrul organizației și menținerea consistenței procesului.
  • Stakeholder = orice persoană care are un interes în proiect, furnizând input și/ sau fiind afectată de acesta.
  • Agile mentor = persoana care are experiență în implementarea de proiecte Agile și care împărtășește experiența cu echipa, oferind feedback-uri și sfaturi noilor echipe de proiect.

Principii definitorii în Agile Management

  • Cea mai mare prioritate a noastră este satisfacerea rapidă a clientului și livrarea continuă a unui produs valoros.
  • Primim cu bucurie cerințe de schimbare, chiar și târziu în proces- procesele Agile valorifică schimbările în favoarea avantajului competitiv al clientului.
  • Livrăm frecvent, la intervale între 2 săptămâni și 2 luni- cu cât mai scurte, cu atât mai bine!
  • Oamenii din business și cei din proiect lucrează zilnic împreună pe tot parcursul proiectului.
  • Construim proiecte în jurul unor oameni motivați, cărora le oferim mediul și sprijinul de care au nevoie și le acordăm încrederea că își pot face treaba.
  • Cea mai eficace și eficientă metodă de a transmite informația către și în cadrul echipei de proiect este conversația față în față.
  • Produsul utilizabil este principala măsură a progresului.
  • Procesul Agile promovează dezvoltarea sustenabilă- sponsorii, membrii echipei și utilizatorii ar trebui să fie capabili să mențină un ritm constant pe termen lung.
  • Atenția continuă acordată excelenței tehnice și calității design-ului crește agilitatea.
  • Simplitatea- arta maximizării cantității de lucru nefinalizată- este esențială.
  • Cele mai bune soluții vin din echipele care se auto-organizează.
  • La intervale regulate, echipa reflectează despre cum să devină mai eficace, apoi, își ajustează comportamentele.
Companie
Categorie
Încă nu există conținut.

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.