Mergi la conţinutul principal

Trendurile de comunicare internă în 2019

Comunicarea internă se schimbă ușor, dar sigur. Încă mai vedem multe newslettere și reviste cu tradiționalul și neschimbatul conținut, însă ele cu greu mai pot interesa angajații. Ei vor să fie auziți, să fie luați în serios și apreciează comunicarea deschisă, rapidă și onestă. 
Ce se pregătește pentru 2019? Care sunt acele trenduri care vor influența, poate iremediabil, comunicarea internă în acest an?
Iată-le: 

 

1. Mai mult ascultat 

Nu e ușor să asculți, de aceea, procesele clasice de comunicare internă încă sunt acceptate și au succes la conducere. Însă, dacă doriți motivare și implicare reale din partea angajaților, ar fi cazul să depășiți etapa clasică și să schimbați circuitul de comunicare în așa fel încât oamenii să se simtă cu adevărat implicați într-un proces de comunicare bilaterală în care au un cuvânt de spus și, mai ales, de ascultat. 

 

2. Mai multă comunicare de gen peer to peer decât ierarhică

A devenit mult mai ușor să aduni idei și opinii bune de la angajați, fără să trebuiască să creezi lungi chestionare structurate. În acest sens, puteți apela cu încredere la diverse software-uri deosebit de eficiente în analizarea textelor nestructurate. 

 

3. Mai multa personalizare

Personalizarea poate fi mai simplă decât credeți. Este de ajuns să întrebați care sunt canalele preferate- email, whatsapp, sms, etc. La fel, prea multe mesaje nu sunt încă adecvate profilurilor individuale ale celor care le primesc. Din nou, diverse software-uri vă pot veni de ajutor și aici. 

 

4. Evaluări și măsurători traduse repede în acțiune

Procesele curente primare din organizațiile actuale, cum sunt agile sau design thinking, cer un feedback rapid, precum și acțiuni rapide bazate pe respectivul feedback. Analiticele comunicarii interne pot fi dezvoltate, iar simpla comunicare de tipul de sus în jos poate beneficia de asemenea de analitice- câți angajați au primit și clickat mesajul? Ce canale au funcționat cel mai bine pentru angajați? Care a fost esența mesajului înțeles? Au acționat ei după respectivul mesaj? Ce vizual a funcționat cel mai bine? 

 

5. Mai mult vizual și mai puțin text

Vedem cum există din ce în ce mai multă concentarre și mai mare interes pe comunicarea de tip vizual. Folosirea canalelor sociale de către organizații este de asemenea în creștere. Site-urile de carieră și intranetul oferă deseori mesaje vizuale. Credibilitatea mesajelor este mult mai mare atunci când ele sunt produse de persoane reale, vizibile, nu de persoane care nu se știu sau nu se văd din departamentul de comunicare. 

 

sursa: hrtrendinstitute.com

LEARNING NETWORK

Learning Network este terenul de joaca al celor care cred in puterea invatarii, sunt curiosi sa isi descopere limitele si isi doresc sa obtina... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.