fbpx Unde trebuie sa iti concentrezi eforturile de social media in 2015? | Learning Network Mergi la conţinutul principal

Unde trebuie sa iti concentrezi eforturile de social media in 2015?

Unele trenduri in social media au evoluat mai rapid decat celelalte sau au devenit mainstream fata de altele. In orice caz inca exista loc de imbunatatit prin optimizare. De aceea, dati-mi voie sa va prezint lista mea de 9 puncte unde trebuie sa iti concentrezi eforturile de social media in 2015.

Vreau sa incep prin a analiza cum au evoluat trendurile in social media si care sunt trendintele noi aparute  pentru anul 2015. Ce reprezinta aceste trenduri pentru strategia ta din social media in 2015, cu alte cuvinte unde trebuie sa iti concentrezi eforturile de social media in 2015?

Unii pot vedea acest post ca pe o extensie la ceea ce am discutat anul trecut pentru ca, in timp ce cateva lucruri s-au schimbat, unele nu. Este nevoie de ceva mai mult timp ca profesionistii si technologia sa tina pasul cu unele trenduri pe care le-am descoperit. De aceea nu vad acest post ca fiind repetitiv. Il vad ca pe o confirmare a dezvoltarii continue a trendurilor emergente in social media in 2015.

No.1: Continut. Continut, continut, continut.

Nu putem vorbi de marketing astazi fara a vorbi de marketing prin continut. Nu putem vorbi de marketing prin continut fara sa vorbim de social media marketing, si cu siguranta, deasemenea, nu putem vorbi de social media marketing fara sa vorbim de marketing prin continut.

Odata cu convergenta informatiei si a comunicarii, brandurile si companiile au nevoie de continut pentru a se angaja in conversatie cu utilizatorii social media. Asta este realitatea. De aceea continutul ofera companiilor minimul necesar prin care sa vorbeasca cu consumatorii sai in social media.

Stim cu totii despre rolul central pe care il joaca continutul in social media, dar cred ca multe companii, fie ca vorbim de alinierea strategiilor de social media, alegerea platformelor potrivite, stabilirea unei ‘voci sociale’ proprii, curarea si creearea de continut in sine, frecventa si timing-ul publicarii continutului sau chiar existenta sau nu a unui blog, inca mai au de imbuntatit la acest capitol.

No.2: Visualul.

Daca vorbim despre continut in 2015, atunci trebuie sa vorbim de continut visual. Cand vorbim despre visual, sunt cateva apecte diferite de care trebuie sa tinem cont.

Trebuie sa ai o ‘voce’ vizuala, o strategie vizuala si continut vizual. Deasemenea, ai nevoie de vizualuri pentru a atrage atentia la continutul pe care il publici in social media pentru ca te va ajuta prin a-ti aduce mai multa vizibilitate in news feed-urile din social media. Deasemenea, exista retele sociale bazate numai pe vizual, in principal Pinterest si Instagram, apoi Snapchat, si sa nu uitam YouTube sau Vine. Esti pe aceste platforme vizuale? Exista potential sa le folosesti in avantajul companiei tale astfel incat sa ii maximizezi prezenta sociala?

Este 2015: Acum este timpul pentru compania ta sa isi creeze o ‘voce’ vizuala.

No.3: Dispozitivele mobile.

Snapchat si Instagram sunt retele sociale speciale pentru dispozitivele mobile. In unele comunitati, unele audiente/segmente demografice tinta, oamenii petrec mai mult timp pe dispozitivele mobile decat pe Internet insasi. Fiind in general activ in social, tinand cont de faptul ca multi oameni sunt activi in social media de pe dispozitivele mobile, este momentul sa pui la punct o strategie social media pentru dispozitivele mobile. Evident, ca orice link pe care il pui pe website sau in landing page trebuie sa fie optimizat pentru mobil, cu alte cuvinte sa fie responsiv: cu cat esti mai mult implicat in social media, cu atat mai mult trebuie ca website-ul tau, sau orice alte bunuri digitale ai avea, sa fie optimizat pentru dispozitivele mobile.

Doar petrecand mai mult timp in social media va ajuta in mod indirect retelele sociale speciale pentru dispozitivele mobile.Aceste platforme exclusive pentru dispozitivele mobile fiind in primul rand Instagram dar si, tinand cont de segmentele demografice targetate, Snapchat. Daca nu te-ai gandit ca Instagram este pentru tine, trezeste-te: este 2015.

No.4: Planul si Procesele

In 2015, nu numai ca va trebui sa imparti continutul tau pe platforme de social media diferite, dar vei ajunge sa faci la fel si cu vizualurile pe care le folosesti: Va trebui sa recreezi si sa reformezi continutul vizual pentru fiecare platforma in parte, inclusiv pentru dispozotivele mobile.

Va deveni cu adevarat complicat intr-un timp destul de scurt.

Accentuez pentru 2015, fie ca deja iti implementezi strategiile de social media marketing ale companiei, in numele clientilor tai, sau ale tale, faptul ca trebuie sa scalezi.  Singura cale de scalare este numai prin punerea la punct a unor procese, respectiv un plan.

Pana la urma daca nu ai un plan pus la punct in jurul eforturilor de social media, nu stii ce ai de facut.

Ai nevoie de un plan pentru eforturile de social media ca sa poti scala la nevoie. Trebuie sa ii inveti pe ceilalti din companie sa fie pregatiti sa se ajute unii pe ceilalti in cazul urgentelor.  Daca persoana care te inlocuia in eforturile de social media va pleca din companie, cum ai sa gestionezi si sa implementezi toate acestea de unul singur? Programul tau de social media trebuie sa fie bine definit printr-un plan ce cuprinde  procese care trebuie optimizate mereu pe parcus.

Cine stie, poate in curand o sa vedem un angajat in rolul de Social Media Operations Manager.

No.5: Suportul activ (Advocacy)

Un alt lucru care naste nevoia de gestionare a social media marketing-ului operational si creearea de procese este cresterea programelor interne si externe de support activ (advocacy). Am vorbit specific despre suportul activ al angajatilor pentru social media, la inceputul lui 2014, dar as dori sa vorbesc acum despre suportul activ in general. Fie ca este vorba de angajarea influencer-ilor care consideri ca vor acorda un suport activ brandului tau, sau mai simplu de suportul activ al propriilor angajati, ideea este ca suportul activ (advocacy) va permite companiei tale sa scaleze, sa castige acces la, sau sa genereze brand awareness din retelele sociale si din comunitatile care stiu prea putin sau nu au auzit de compania ta.

Vorbim deja de ceva timp despre influencer marketing. In ultima perioada conversatia s-a mutat din ce in ce mai mult de la influencer marketing la brand advocacy. La inceputul lui 2014 vorbeam mai mult de suportul activ al angajatilor in eforturile de social media, dar am observat la clientii mei ca ceea ce alimenteaza suportul activ al angajatilor, acum in 2015, este vanzarea sociala, mai precis, discrepanta dintre oamenii de vanzari care posteaza continut de marketing in retelele sociale proprii pentru a-si crea un brand personal de experti, sa genereze cat mai multe lead-uri si sa isi cimenteze relatiile cu proprii clienti, si dintre modul cum creearea de continut si de ‘voce’ sociala se face in realitate.

Sper ca vom avea o mai mare colaborare si aliniere intre marketerii de social media si departamentele de vanzari in 2015.

No.6: Conceptul de proprietate

Un aspect  despre care nu discutam foarte mult cand vorbim de social media corporativa este conceptul de proprietate: proprietatea brandului sau a business-ului asupra continutului propriu, asupra strategiei, si a procesului de social media. Daca nu iti asumi proprietatea asupra propriului continut pe care il distribui prin social media precum si asupra angajarii (engagement-ul) clientiilor in dialog, pur si simplu efortul tau nu va fi eficient. Nu vei avea un program de social media pus la punct in interiorul companiei daca folosesti resurse din exteriorul companiei, mai exact daca apelezi la outsourcing pentru social media. Pentru ca atunci cand vei avea nevoie de suportul activ, in special al propriilor angajati, va fi foarte greu sa se vada in exterior ca eforturile de social media sunt autentice pentru ca programul nu a fost creat in interiorul companiei.

Daca inca lucrezi cu agentii externe in eforturile de social media, este momentul sa te asiguri ca programul de social media este elaborat de catre tine, cel aflat in interiorul companiei, cel care stie cel mai bine compania si obiectivele sale de business, incepand cu elaborarea strategiilor de social media. Nu spun ca trebuie sa nu mai apelezi la outsourcing deloc, dar sa te straduiesti cat mai mult sa iti asumi proprietatea asupra programului de social media, in general.

Daca elaborezi programe de social media 100% in interiorul companiei, atunci trebuie sa stii ca proprietatea este a intregii companii, nu doar a unui singur departament sau a unui singur angajat. Trebuie sa fie un efort comun, de grup, pentru ca asta inseamna social media. Include toti angajatii. Include absolut toate departamentele din cadrul companiei.

No.7: Educatie / Training

Cand vorbim de suport activ (advocacy) si de conceptul de prorietate, apare cu insistenta ideea de educatie respectiv training intern. Cu fiecare program de suport activ al angajatilor sau vanzare sociala pe care companiile il lanseaza, este nevoie ca angajatii sa fie formati.

Sper ca in 2015, companiile sa se focuseze mai mult pe training, educatie, respectiv pe cresterea formarilor in social media a angajatilor, daca nu au facut-o pana acum.

No.8: Publicitatea platita in social media (Paid Social).

Anul acesta trebuie sa aloci un buget mai mare pentru publicitatea platita in social media, respectiv pentru obtinerea avantajului amplificarii impactului continutului publicat, cresterea brand awareness-ului, aducerea utilizatorilor into your social media funnel si marirea eficientei eforturilor de social media. Nu uita: oamenii nu pot scala. Publicitatea platita te ajuta sa scalezi si sa acomodezi eforturile de social media in directia buna.

Nu conteaza daca cheltuiesti $5, $500, $5,000 sau $5,000,000 intr-o zi. Publicitatea platita in social media ajuta ca eforturile tale sa devina mai targetate publicului tinta si plaseaza continutul propriu elaborat – si genereaza click-uri - in fata publicului cu care, ca brand, doresti sa ii angajezi in conversatie.

No.9: Automatizarea

Cunoastem cu totii beneficiile marketingului automatizat. Pe de alta parte,au aparut platforme noi de marketing automatizat care sunt bazate doar pe automatizarea a ceea ce faci in social media. Cred ca vom incepe sa vedem din ce in ce mai multe platforme de acest gen aparand intr-un viitor nu foarte departat, similare cu publicitatea platita in social media, automatizarea iti permite sa iti scalezi eforturile de social media.

Doua start-up-uri noi aparute care scot in evidenta potentialul automatizarii de social media sunt Socedo, al carui utilizator sunt, si SocialCentiv. Aceste doua platforme care se bazeaza pe diferiti declansatori ai ascultarii sociale, te ajuta sa creezi si sa automatizezi campanii, comunicare, follow-uri, angajament, etc.

Automatizarea nu dauneaza daca este facuta bine. Este foarte usor sa fie facuta gresit, dar sunt cai prin care poate fi facuta eficace cu ajutorul tehnologiei si a platformelor noi aparute, si ajuta la scalarea eforturilor de social media marketing, pentru ca sunt foarte multe de facut in social media, prea putin timp si fiecare asteapta rezultate imediate. Aici intervin aceste platforme care eficientizeaza eforturile depuse. Asa cum am mai spus, abia astept ca aceste platforme de automatizare a social media sa se dezvolte anul acesta.

Pe 28 mai Neal Schaffer va sustine la Bucuresti, Conferinta Maximizing Social Media for Professionals and Businesses si Workshopul The Complete Social Media Marketing Workshop. Ti-ai rezervat locul?

Articol tradus de Maria Borteanu.

Categorie
Neal Schaffer

Neal Schaffer, cunoscut social media speaker, autor şi creator de succes al platformei de resurse ȋn social media pentru afaceri “... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.