Mergi la conţinutul principal

Conversational [email protected], One Listener at a Time

Durata
1 Zi
Nivel
Intermediar
Avansat
Descriere

Motto:
“Înainte de a-i convinge pe alții, trebuie să știi cum să asculți și cum să comunici. Cu cele mai bune intenții, putem cădea pradă unor tipare comportamentele complet indezirabile – pur și simplu așa suntem programați noi, oamenii.” (Daniel Pink)

 

Capacitatea de a asculta autentic este una dintre cele mai importante calități ale unui lider eficient, ale unui vânzător excelent, ale unui părinte conștient sau ale unui prieten atent.

Ca ființe sociale, suntem programate să includem ascultători adevărați în cercul nostru, ne dorim să-i avem colegi, le încredințăm informații delicate sau ni-i dorim parteneri în afaceri. Cu toate acestea, comunicarea interumană din ultimii ani se rezumă cel mai adesea la un singur element al ecuației: output. Într-o ședință sau întâlnire de afaceri, ne străduim să fim cei care fac cele mai inteligente, creative, relevante comentarii.

Și totuși, dacă întrebăm pe cineva care-i cea mai mare problemă cu care se confruntă, răspunsul este aproape mereu același: nu se simt auziți. Angajații nu se simt ascultați de superiorii ierarhici. Clienții nu se simt auziți de vânzători. Toate lumea vorbește, vorbește, vorbește, dar prea puțini ascultă (input).

 

Scopul workshop-ului

În cadrul acestui workshop experiențial, vă invităm să descoperim și să punem în aplicare o perspectivă inedită asupra actului deliberat al ascultării, lăsându-ne inspirați de cel mai bun prieten patruped al omului: câinele.

Ați vorbit vreodată cu un câine?! Dacă nu, puteți încerca!

Ori de câte ori îi povestim unui câine provocările, durerile sau bucuriile noastre, acesta nu ne întrerupe, nu ne completează, nu ne oferă sfaturi (nesolicitate), nu încearcă să ne “fure” atenția celorlalți devenind „starul” conversației, nu ne contrazice, nu ne corectează, nu ne ține predici și nici nu ne îmbărbătează cu “vorbe de duh” expirate, nu încearcă să ne rezolve problemele.

Păstrând proporțiile, aceste patrupede ne pot servi drept model în învățarea ascultării, pentru că ne ascultă cu întreaga lor ființă, nu doar cu urechile. Un câine nu ne ascultă contra cronometru și nici nu ne judecă. Dimpotrivă, ne oferă acceptare, conectare, validare și libertatea de a spune ceea ce gândim, ne face să ne simțim auziți dincolo de cuvinte.

Când a fost ultima oară când v-ați simțit astfel în compania unui coleg?

Când credeți că vreun coleg s-a simțit astfel după ce l-ați ascultat?

N-ar fi locul de muncă un pic (sau mult) mai frumos prin cultivarea acestei abilități de a asculta autentic?!

 

Cui se adresează acest workshop?

  • Oamenilor de Vânzări și Marketing - pentru o mai bună conectare cu clienții și creșterea ratei de succes.
  • Team Leaderilor / Middle Managerilor / Senior Leaders - pentru (re)conectarea cu fiecare membru al echipei, integrarea noilor veniți  sau îmbunătățirea relației cu oamenii cheie din organizație.
  • Profesioniștilor HR - pentru definirea și implementarea unor strategii centrate pe oameni și creșterea performanței în recrutarea, evaluarea și dezvoltarea talentelor.
  • Asistenților medicali și medicilor - pentru stabilirea unei relații profund umane medic / asistent - pacient, cât și pentru stabilirea diagnosticului corect și a tratamentului adecvat.
  • Angajaților de pe orice nivel - care vor să-și îmbunătățească relațiile cu colegii și / sau cu șefii.

 

Atelierul este inspirat de cercetări în Comunicare, Psihologie Cognitivă și Economie Comportamentală (Behavioral Economics).

 

Întrebări la care vom găsi răspunsuri împreună:

  • De ce este ascultarea o abilitate necesară în orice organizație, mai ales în era zgomotului informațional?
  • Cum funcționează creierul uman în procesul comunicării?
  • Ce se întâmplă în mintea ascultătorului: cât de solicitant sau lipsit de efort este actul ascultării, în special la locul de muncă?
  • Care sunt factorii perturbatori în ascultare și cum le reducem impactul asupra echipei și organizației? Ce obiceiuri negative perpetuăm când avem impresia că-i ascultăm pe ceilalți și cum ne sabotează lipsa ascultării rezultatele profesionale?
  • Care sunt competențele de care are nevoie un bun ascultător la locul de muncă, astfel încât să proceseze întregul flux informațional, de multe ori transmis într-o manieră haotică sau fragmentată?
  • Cum putem recunoaște când un coleg / șef / subaltern ne ascultă cu adevărat?
  • Ce beneficii ne aduce ascultarea autentică / Ce deservicii ne aduce lipsa ascultării în relațiile cu șefii, colegii, subalternii și clienții?
  • Ce înseamnă să ascultăm cu urechile, cu mintea, cu ochii și cu inima la locul de muncă?
  • Cum putem cultiva ascultarea ca parte a culturii organizaționale?

 

Metodele de lucru includ:

  • Pre-work
  • Expunerea conceptelor, combinată cu:
    • Experimente
    • Discuții facilitate în grup
    • Jocuri de rol
    • Exerciții aplicative (lucru în echipe / grup)
    • Vizionare și analiză filmulețe tematice

 

Transferul la locul de muncă este asigurat prin:

  • Job Aids (exclusiv pentru ateliere organizate In-House). 

 

*Pentru grupuri in-house, workshop-ul se poate prelungi cu 1 zi.

În acest caz, vom aprofunda rolul, importanța și specificul ascultării în funcție de profilul profesional al participanților.

Cerere curs inhouse