fbpx Curs Interviul de Recrutare, Evaluarea și Selecția Candidaților | Learning Network Mergi la conţinutul principal

Curs Interviul de Recrutare, Evaluarea și Selecția Candidaților

Trainer
Categorie
Resurse Umane
Tip eveniment
Curs Open/Deschis
Curs In House
Nivel
Intermediar
Data si locatie
Cere program personalizat:

Cursul este o continuare independenta a cursului de Recrutare Eficienta – cum devii magnet de talente, abordand modulul referitor la evaluarea si selectia candidatilor plus interviul de recrutare.

Evaluarea candidatilor este una dintre cele mai dificile activitati ale recrutorului, deoarece pare extrem de simpla: te uiti la candidat, ii pui 3 intrebari dintr-o lista, iti faci o impresie si gata! Nimic mai simplu? Interviul de recrutare este considerat cel mai inselator instrument de selectie exact pentru ca pare atat de simplu incat oricine il poate folosi. Aceasta este cea mai mare calitate a sa dar si cel mai mare defect pentru ca este atat de subiectiv! Pentru a deveni un tool de selectie, recrutorul trebuie sa vina cu o anumita abordare care incepe de la constructia ghidului de interviu si merge pana la capacitatea de a interpreta corect limbajul non-verbal al candidatilor. Cursul abordeaza deci problematica foarte interesanta a interviului de recrutare si solutii de obiectivizare a lui, de transformare nu in capcana de selectare a celor cu care (aparent) avem chimie la interviu, ci a celor care pot aduce valoare pentru organizatie!

Nu ne limitam insa la interviu, exista o paleta intreaga de solutii de evaluare a candidatilor la care, cei implicati in recrutare pot recurge, ca sunt HR-i sau manageri operationali.

Nu mai putin interesanta este perspectiva interviului de recrutare ca instrument de marketing si vanzare, aplicabila mai ales in cazul managerilor operationali, cei care, nefiind specialisti HR, sunt totusi implicati in procesul de selectie ca beneficiari finali ai candidatilor sau evaluatori tehnici. Multi candidati buni pot fi pierduti in aceasta etapa delicata, fiind necesar ca team liderii, sefii de echipa, managerii de linie, managerii operationali sa fie instruiti corespunzator in arta si stiinta selectiei candidatilor si a interviului de recrutare.

Cui se adreseaza

Cursul se adreseaza mai multor categorii de audienta, in principal: (1) celor care se afla la inceput de drum si vor sa inceapa cu dreptul in cariera de HR invatand despre cele mai noi solutii si tehnici de evaluare si intervievare a candidatilor, (2) recrutorilor care vor sa isi largeasca paleta de instrumente si solutii de selectie, (3) antreprenorilor care isi administreaza singuri recrutarea, (4) managerilor operationali si de linie, sefilor de echipa sau team liderilor implicati in recrutare si (5) managerilor si directorilor de HR care vor schimbe abordarea privind selectia in departamentele proprii.

Subiecte abordate

Prin complexitate si deoarece se doreste o abordare interactiva si experientiala in care fiecare participant la curs va lucra si va exersa inca din clasa tehnicile predata, cursul se intinde pe doua zile. Printre subiectele abordate se numara unele de mare actualitate si impact precum:

  • Partea 1: Evaluarea si Selectia Candidatilor pentru Recrutare
  • profilul candidatului dezirabil – cum tinem cont de climatul organizational
  • proiectarea Mecanismului de Selectie
  • Instrumente practice de selectie
  • teste de cunostinte
  • probe de lucru
  • simulari si jocuri de rol
  • cum se citeste un Cv: analiza CV-ului ca un profesionist
  • cum vedem in spatele aparentelor si cum detectam CV-urile cosmetizate
  • tehnici de triere eficienta a bazei de aplicatii: cum eliminam rapid 80% din aplicatii
  • cele mai intalnite motive pentru care un candidat este respins

 

  • Partea a 2-a: Interviul – cea mai utilizata metoda de selectie
  • construirea relatie cu candidatul: chimie si alchimie
  • tipuri de interviuri: individual, de grup, structurat, situational si exercitii pentru fiecare
  • ghidul de interviu – peste 120 de intrebari
  • erori de evitat in timpul interviului
  • fisa de observatie
  • limbajul non-verbal: cum sa ”citim” candidatul din spatele vorbelor
  • interviul ca instrument de marketing

Beneficii suplimentare

Foarte important: cursul are o abordare interactiva si pragmatica, venita din practica si experienta trainerului si ofera fiecarui participant o ampla selectie de instrumente in format editabil pentru utilizarea libera in scopuri personale sau de business. Participantii vor primi de asemenea o serie de discounturi de la partenerii Academiei.

  • Durata: 1 zi
Data si locatie
Cere program personalizat: