Mergi la conţinutul principal

Management și leadership în proiecte

Descriere

Descriere curs
Un bun management al relaţiilor asigură succesul managementului de proiect.
Conducerea unui proiect de succes presupune mult mai mult decât programări în timp, şabloane şi documentaţie, aceasta face apel şi la o serie de abilităţi puternice de relaţionare astfel încât să se poată lucra în mod eficient cu membrii echipei indiferent de rolul pe care aceştia îl îndeplinesc.

Abilităţile pe care le veţi dezvolta cu ajutorul acestui seminar vă vor da posibilitatea să determinaţi în mod clar aşteptările stakeholderilor şi să creaţi un plan de comunicare managerială pentru orice proiect. Pe parcursul acestui program veţi exersa negocierea resurselor (achiziţionare şi păstrare), crearea unei atmosfere solide în cadrul echipei dumneavoastră şi cum să adoptaţi stilul de leadership potrivit diferitelor contexte ce pot surveni în viaţa reală. 

Veţi învăţa cum trebuie tratat conflictul, cum să vă stabiliţi priorităţile şi cum să aplicaţi un proces sistematic de rezolvare a problemelor. 
Cu ajutorul studiilor de caz veţi deprinde modalităţile prin care se construieşte o atmosferă motivatoare pentru echipa dumneavoastră, cum să delegaţi în mod eficient, cum să prezidaţi şedinţe eficiente şi, în final, cum să vă dirijaţi propriul proiect spre succes.

Ce veți învăța

  • Construirea şi executarea unui plan de comunicare;
  • Coordonarea stakeholderilor şi a echipei;
  • Negocierea resurselor interne şi a celor externe;
  • Conducerea, gestionarea şi motivarea unei echipe dispersate;
  • Tratarea conflictelor, soluţionarea problemelor şi luarea deciziilor;
  • Delegarea eficace şi managementul stresului;
  • Dezvoltarea unor stiluri contextuale de management;

Recomandări de participare
Cursul se adresează oricărei persoane dornice de dezvoltarea abilităților de management și leadership.
Conținut curs

1. Rolurile şi responsabilităţile unui manager de proiect

  • Comunicarea şi resursele umane;
  • Rolul managerului de proiect şi a stakeholderilor cheie;
  • Politicile şi protejarea proiectului.

2. Construirea unui plan eficient de comunicare

  • Metode de comunicare interpersonală;
  • Abilităţi de ascultare;
  • Analiza intereselor stakeholderilor;
  • Raportarea performanţelor.

3. Stabilirea aşteptărilor stakeholderilor şi managementul matricial

  • Organizaţii matriciale puternice şi organizaţii matriciale slabe;
  • Roluri în managementul de proiect;
  • Negocierea pentru noi resurse şi negocierea pentru păstrarea resurselor existente;
  • Stabilirea aşteptărilor stakeholderilor şi licitarea lor.

4. Abilităţi de influenţare şi negociere pentru managerii de proiect

  • Principiile puterii;
  • Modele de influenţare;
  • Formele negocierii;
  • Pregătirea unei negocieri.

5. Echipe multiculturale şi echipe externe

  • Cele şase etape ale unei echipe de proiect de succes;
  • Dezvoltarea competenţei culturale;
  • Comunicarea între culturi diferite;
  • Conducerea echipelor de proiect aflate la distanţă.

6. Leadership

  • Teorii;
  • Cele patru stiluri ale liderilor deproiect eficienţi;
  • Folosirea stilului potrivit;
  • Leadershipul şi luarea deciziilor.

7. Conflictul în cadrul echipei

  • Rolul managerului de proiect într-unconflict;
  • Indicii, simptome şi cauze aleconflictului;
  • Cinci tehnici de soluţionare aconflictelor;
  • Tratarea membrilor furioşi aiechipei.

8. Stabilirea priorităţilorstakeholderilor

  • Priorităţi conflictuale în şi pe parcursul proiectelor;
  • Fixarea unor priorităţi de constrângere cu stakeholderii;
  • Remedierea conflictelor şi histograma normelor realizate;
  • Schimbarea priorităţilor corporaţiei şi impactul asupra proiectului dumneavoastră.

9. Soluţionarea problemelor şiluarea deciziilor

  • Un model în şapte paşi;
  • Presupuneri şi fapte;
  • Generarea de alternative;
  • Pregătirea implementării.

10. Motivarea

  • Teorii;
  • Rolul managerului de proiect;
  • Construirea unui mediu motivator pentru echipă.

11. Abilităţile unui manager de proiect în procesul delegării

  • De ce nu delegăm;
  • Avantaje şi dezavantaje;
  • Delegarea sarcinilor uşoare;
  • Delegarea unor sarcini provocatoare.

12. Conducerea unor şedinţe de proiect eficiente

  • Stabilirea scopului;
  • Conducerea sesiunilor de brainstorming sau pregătirea şedinţelor;
  • Oameni dificili într-o şedinţă;
  • Conducerea unor şedinţe cu echipe externe.

13. Stresul şi echipa de proiect

  • Indicii, simptome şi cauzele stresului;
  • Cele şapte chei de combatere a stresului;
  • Strategii de a face faţă;
  • Creaţi propria listă de control al stresului.

Exerciții practice
Acest curs presupune o simulare sub forma unui studiu de caz prin care dumneavoastră deveniţi responsabilul unui amplu proiect internaţional. Veţi coordona o echipă de peste 300 de membri cu sediul în patru ţări, iar sarcinile dumneavoastră vor cuprinde:

  • Conceperea unui plan de comunicare pentru stakeholderi;
  • Dezvoltarea unui plan al rezultatelor aşteptate;
  • Influenţarea stakeholderilor cheie;
  • Conducerea unei negocieri între un manager de proiect şi un client;
  • Dezvoltarea unui plan motivaţional pentru o echipă cu probleme de etică;
  • Gestionarea unei echipe disfuncţionale;
  • Folosirea sistematică a modelelor de rezolvare a problemelor şi luare a deciziilor;
  • Definirea clară a priorităţilor proiectului;
  • Dirijarea unui joc de rol conflictual;
  • Delegarea membrilor interni sau externi ai echipei;
  • Crearea unui plan de reducere a stresului în cazul unei echipe cu un înalt indice de stres.

Data: 05 - 06 februarie

Taxa de participare: 300 Euro + TVA.

Cerere curs inhouse