Mergi la conţinutul principal

Public Speaking

Descriere

Descriere curs
Potrivit lui Platon „oamenii înțelepți vorbesc pentru că au ceva de spus, iar nebunii pentru că trebuie să spună ceva”.
A avea ceva de spus reprezintă primul pas în a deveni un vorbitor extraodinar.
Pentru a implica efectiv auditoriul este necesar să cunoști deopotrivă propriul scop al alocuțiunii și scopul publicului de a asculta. Numai atunci poti să te conectezi cu aceștia – unul dintre cele mai importante aspecte ale discursurilor – și să determini care tehnici și instrumente vor asigura transmiterea mesajului într-o manieră corectă, clară, concisă și antrenantă.

În acest scurt curs, veti explora acele instrumente și tehnici pe parcurs ce veți învăta să vă planificați și să vă pregătiți prezentarea. Descoperiți aspectele unui design potrivit și utilitatea materialelor ajutătoare, examinați utilizarea eficientă a competențelor verbale și nonverbale și deprindeți tehnici care să vă ascute stilul de prezentare.

Ce veți invața
Cum să citiți, înțelegeți și rețineți atenția auditoriului;

  • Cele mai bune practici ale comunicării verbale și nonverbale;
  • Metode de influențare aflate la îndemăna vorbitorului;
  • Cum să faci față fricii, nervozității și aspectelor psihice generate de teama de a vorbi în public;
  • Ponturi de a te relaxa în timpul susținerii;
  • Cum să dobândești încredere și să ucizi dragonul mental;
  • Elemente de bază în comunicare și fundamente în „nu e bine așa”;
  • Tehnici de îmbunătăŃire a impactului generat de discurs;
  • Tratarea sesiunilor de întrebări;
  • Ce e de făcut atunci când lucrurile merg rău.

Conținut curs
1. Vorbitori incredibili și ce îi face atât de extraordinari
2. Auditoriul

  • Tipuri de auditorii;
  • Pregătirea pentru public;
  • Caracteristicile sălii;
  • Intervalul orar în care va avea loc prezentarea;
  • Cum să „citeşti” caracteristicile publicului şi să reţii atenţia membrilor săi;
  • Ascultă publicul cu adevărat? Ce percep ei? Înţeleg întocmai ceea ce doriţi să le transmiteţi? (emotivitate vs. logică);
  • Factori care influenţează atenţia şi puterea de concentrare a publicului;
  • Conectarea la particularităţile auditoriului;
  • Cum se poate câştiga încrederea publicului;
  • Frumuseţea se află în ochii spectatorului: Calitatea judecată prin prisma publicului.

3. Arta ascultării

  • Să ascult? Dar eu sunt cel care vorbeşte...;
  • A asculta cu urechile;
  • Importanţa de a asculta cu ochii şi implicarea tuturor simţurilor dumneavoastră.

4. Legătura cu cei din sală

  • Crearea legăturii între dumneavoastră şi auditoriu;
  • Importanţa creării încrederii şi a raporturilor;
  • Sfaturi privind atragerea publicului.

5. Influenţarea şi persuasiunea în prezentările publice

  • Utilitatea persuasiunii;
  • Strategii persuasive;
  • Folosirea metaforelor şi a anecdotelor;
  • Metode de influenţare aflate la îndemâna vorbitorului;
  • Importanţa menţinerii unui mesaj pozitiv.

6. Elemente de bază în comunicare

  • Modelul de comunicare;
  • Bariere în calea comunicării;
  • Comunicare verbală şi comunicare noverbală;
  • Importanţa empatizării cu publicul;
  • Scopuri şi obiective vs. Conţinut;
  • Formatele în care poate fi expus un mesaj;
  • Utilizarea umorului:
  • Când, de ce şi cum se foloseşte;
  • Când, de ce şi cum nu ar trebui utilizat.

7. Livrarea mesajului (consideraţii, încredere, disciplină și interacţiune)

  • Pregătirea conţinutului;
  • Importanţa pregătirii şi a exersării:
  • Tehnici de repetare;
  • Prezentarea unei imagini pozitive:
  • Beneficiile expunerii unei imagini pozitive;
  • Crearea unei prime impresii pozitive;
  • Gesturi şi mişcări corespunzătoare şi necorespunzătoare;
  • Folosirea tonalităţii vocii într-un mod corespunzător;
  • Demarare în forţă, expunere cu îndemânare şi închidere în forţă;
  • Controlul mediului în care se defăşoară prezentarea;
  • Cum să facem faţă fricii, nervozităţii, anxietăţii şi aspectelor psihice ale prezentărilor publice:
  • Construirea propriilor emoţii;
  • Tehnici de control al anxietăţii;
  • Ponturi pentru a ne destinde în timpul prezentării;
  • Cum să dobândim încredere şi să ucidem demonul mental:
  • Proiectarea încrederii, puterii şi autorităţii;
  • Folosirea tăcerii şi „pauza magică”;
  • Secretele unui ritm eficient;
  • Utilitatea pasiunii şi importanţa transformării prezentării în ceva personal (chiar şi afaceri – mai ales în afaceri!);
  • Arta şi importanţa anecdotelor în expunerile publice, cu precădere într-un cadru de afaceri;
  • Spontaneitate planificată;
  • Cum procedăm cu spectatorii cârcotaşi.

8. Tratarea întrebărilor apărute în timpul prezentării

  • Folosirea adecvată a sesiunilor de întrebări;
  • Tratarea etapei de întrebări şi răspunsuri în contextul unui scenariu al prezentării;
  • Plasarea de întrebări cu scopul de a smulge auditoriului răspunsul dorit;
  • Primirea de întrebări din partea publicului într-un scenariu dat.

9. Folosirea slide-urilor, materialelor vizuale ajutătoare și a notelor vorbitorului

  • Beneficiile şi utilizarea eficientă a materialelor ajutătoare;
  • Slide-urile pot îmbunătăți o prezentare;
  • Situaţia în care materialele ajutătoare devin un factor perturbator pentru atenţia publicului;
  • Expuneţi-vă punctul de vedere;
  • Folosiţi instrumentul adecvat;
  • Asocierea diferitelor tipuri de materiale vizuale ajutătoare cu scopuri precise.

10. Ce e de făcut atunci când lucrurile nu merg cum am planificat.

Data: 18 - 19 decembrie

Taxa de participare: 300 Euro + TVA

Cerere curs inhouse