fbpx Excel - analiza predictiva si suport decizional, Dynamic Learning | Learning Network Mergi la conţinutul principal

Excel - analiza predictiva si suport decizional, Dynamic Learning

Categorie
Learning & Development
Tip eveniment
Curs Open/Deschis
Curs In House
Data si locatie
Cere program personalizat:

 

Acest curs a fost prograt la data de 14 aprilie, 2016. Pentru a participa la un curs cu aceeași temă, recomandat de către platforma Learning Network, click aici:

 www.learningnetwork.ro/eveniment/curs-microsoft-excel/3290

 

Importanţa EXCEL ȋn contextul de business actual

Ȋn contextul actual de business, informaţia ȋnseamnă putere. Accesul rapid la informaţia de care ai nevoie, atunci când ai nevoie, poate face diferenţa ȋntre succes şi eşec pentru afacerea ȋn care activezi. Unul dintre instrumentele cu un mare potenţial ȋn oferirea de suport decizional este Microsoft Excel. Excel reprezintă mult mai mult decât stocarea datelor, oferind numeroase beneficii de prelucrare a acestora: sinteză, sumarizare, grupare, rapoarte, statistici comparative, analize what-if, analiză predictivă.

Indiferent pe ce nivel te afli ȋn piramida managementului din compania ta, Excel este pentru tine!

Cu cât urcam ȋn această piramidă, cantitatea de date din rapoarte scade, ȋnsă complexitatea prelucrării datelor creşte. Spre exemplu, directorul executiv al companiei ar putea avea nevoie de un raport comparativ care evidenţiază evoluţia produselor companiei pe piaţă, pe anumite perioade de timp şi distribuit pe regiuni geografice. Un astfel de raport nu este util pentru un manager de operațiuni, care va fi mai interesat de raportul detaliat al implementărilor din ultima lună pentru produsele de care răspunde. Iar o gestiune şi o prelucrare a acestor date ȋn Excel te ajută să economisteşti timp şi să lucrezi eficient la orice nivel, astfel ȋncât tu săȋţi ȋndeplineşti obiectivele, iar compania săȋşi ȋmbunătăţească indicatorii de performanţă.

Cui se adresează cursul?

Cursul Microsoft Excel – analiză predictivă şi suport decizional se adresează persoanelor din orice domeniu care doresc să ȋşi eficientizeze munca şi săȋşi ȋmbunătăţească performanţele profesionale. Microsoft Excel este un mediu de lucru prietenos si practic, care poate fi utilizat şi de persoane fără un profil tehnic cu scopul de a le uşura gestiunea şi prelucrarea datelor. Cursul se bazează pe activităţi cu caracter practic şi are aplicabilitate ȋn domenii variate precum: management, vânzări, contabilitate, logistică, resurse umane, managementul clienţilor.

Ce vei ȋnvăţa?

  1. Să utilizezi pachetul de funcţii predefinite din Excel: funcţii logice, funcţii matematice, funcţii de dată si oră, funcţii statistice;
  2. construieşti formule complexe pentru prelucrarea datelor;
  3. Să evidenţiezi evoluţia datelor prin reprezentări grafice;
  4. Să alegi tipul de grafic cel mai reprezentativȋn fiecare situaţie;
  5. Să generezi rapoarte complexe sisa evidentiezi esentialul prin tabele pivot;
  6. Să efectuezi analize predictive prin instrumente Excel;
  7. Să eficientizezi procesul decizional la nivel organizaţional;
  8. Să obţii o viziune exactă a indicatorilor de performanţă ai companiei ȋn timp real;
  9. anticipezi evoluţia afacerii prin analize complexe ale datelor;
  10. Să ȋţi protejezi datele;
  11. Să lucrezi eficient şi să economieşti timp.

Programa cursului

I. UTILIZAREA FUNCŢIILOR ŞI A FORMULELOR

  • Utilizarea formulelor de calcul. Referinţe relative, absolute şi mixte
  •  Formule cu date din foi de calcul diferite. Formule cu date din fişiere diferite
  •  Funcţii ȋn Excel
  •  Funcţii logice: AND, IF, OR. Combinarea funcţiilor logice ȋn formule complexe
  •  Funcţii matematice şi statistice
  •  Funcţii de tip dată calendaristică şi oră. Automatizarea procesului de lucru cu scadenţe
  •  Funcţii de prelucrare text
  •  Funcţii de căutare avansată şi referinţă: familie de funcţii LOOKUP

II. INSTRUMENTE DE SUPORT DECIZIONAL ȊN EXCEL: TABELE PIVOT

  •  Definirea conceptului de tabel pivot
  •  De ce reprezintă instrumente de suport decizional?
  •  Beneficiile analizei şi sintezei datelor prin tabele pivot
  •  Elementele unui tabel pivot
  •  Crearea unui tabel pivot
  •  Sintetizarea datelor prin funcţii predefinite (suma, medie aritmetică, minim, maxim, etc.)
  •  Gruparea automată a elementelor ȋntr-un tabel pivot
  •  Crearea unor funcţii definite de utilizator pentru prelucrarea datelor ȋn tabele pivot
  •  Introducerea unei coloane calculate ȋntr-un tabel pivot
  •  Introducerea unui rând calculat ȋntr-un tabel pivot
  •  Generarea subtotalurilor pe linii şi pe coloane
  •  Gruparea manuală a datelor ȋntr-un tabel pivot
  •  Modul de referenţiere a celulelor ȋntr-un tabel pivot
  •  Reprezentarea grafică a datelor dintr-un tabel pivot
  •  Crearea unui raport pe baza unui tabel pivot

III. REPREZENTĂRI GRAFICE ȊN EXCEL

  •  Avantajele şi importanţa utilizării graficelor ȋn Excel
  •  Elementele unui grafic ȋn Excel
  •  Tipuri de grafice
  •  Scenarii reprezentative pentru utilizarea fiecărui tip de grafic
  •  Paşii creării unui grafic ȋn Excel
  •  Selectarea elementelor ce urmeaza a fi reprezentate grafic
  •  Adăugarea/eliminarea elementelor ȋntr-un grafic
  •  Definitea conceptului de serie de date
  •  Gestiunea seriilor de date ȋn grafice Excel
  •  Analiza evoluţiei datelor prin utilizarea liniilor de tendinţă
  •  Crearea unui grafic template

IV. ANALIZA PREDICTIVĂ A DATELOR PRIN INSTRUMENTE DE ANALIZĂ WHAT-IF

  •  Ce este analiza what-if?
  •  Importanţa şi beneficiile instrumentelor de analiza predictiva
  •  Tipuri de analizăwhat-if
  •  Analiza what-if manuală
  •  Utilizarea tabelelor de date cu una şi două variabile
  •  Scenario Manager: instrument de suport decizional prin analiză comparativă de scenarii
  •  Căutarea de soluţii prin Goal Seek
  •  Solver: instrument pentru probleme complexe de optimizare
  •  Corelarea Solver cu Scenario Manager

V. VALIDAREA ŞI PROTECŢIA DATELOR ȊN EXCEL

  •  Ce ȋnseamnă protecţia datelor ȋn Excel?
  •  De cine ne protejăm datele şi de ce?
  •  Validarea datelor ce se introduc ȋntr-o foaie de lucru
  •  Tipuri de validare a datelor şi avantajele lor
  •  Definirea criteriilor de validare
  •  Customizarea regulilor de validare prin formule definite de utilizator
  •  Referenţirea ȋntre foi de lucru
  •  Utilizarea parolelor ȋn Excel
  •  Parolarea unei foi de lucru pentru citire
  •  Parolarea unei foi de lucru pentru modificare
  •  Blocarea accesului la porţiuni de date dintr-o foaie de lucru Excel
  •  Restricţionarea drepturilor de acces şi modificare a datelor dintr-o foaie de lucru
  •  Căutari avansate: LOOKUP, VLOOKUP şi HLOOKUP

Tariful pentru acest curs este de 230 euro + TVA / participant

Tariful include:

  • Livrarea cursului timp de două zile, program 9.00 – 17.00
  • Suport de curs
  • Materiale necesare
  • Diploma de participare la curs
  • Pauze de prânz și pauze de cafea

Cursul poate fi personalizat și susținut in-house la cerere

Data si locatie
Cere program personalizat: