Excelență în comunicarea cu clienții
OBIECTIVE
- Imbunatatirea abilitatilor de ascultare activa si comunicare asertiva in relatia cu clientul
 - Imbunatatirea abilitatilor de persuasiune folosind tehnici de rezolvare a obiectiilor, tehnici de influentare
 - Cursantii vor invata cum sa transforme orice interactiune cu clientii intr-o experienta productiva
 - Vor sti sa trateze cu profesionalism clientii dificili, recastigand increderea acestora
 - Vor putea sa controleze propriile reactii cand clientii reactioneaza la nivel emotional
 - Vor putea sa explice de ce satisfacerea nevoilor clientilor la nivel uman este esentiala pentru succesul personal si al organizatiei
 - Vor sti sa trateze cu profesionalism clientii dificili si sa le recastige increderea
 
PROGRAMA CURS
I. ROLUL ANGAJATILOR IN CONSILIEREA CLIENTILOR
- Importanta pozitiei si rolului personal in dezvoltarea loialitatii clientului
 - “Statutul” angajatului – Consilier/Consultant
 - Implicarea personala a angajatului, dincolo de procedura de lucru
 - Cum isi creeaza clientii perceptia asupra calitatii serviciilor
 
II. ASPECTE ESENTIALE IN COMUNICAREA CU CLIENTUL
- Bariere in comunicarea cu clienul
 - Comunicarea - cheia construirii relatiei cu clientul
 - Comunicare verbala
 
- Limbajului negativ: Jargonul, Regionalisme, Cuvinte dure, Cuvinte exagerat de complexe, Clisee,
- Limbajul pozitiv
- Comunicarea paraverbala- inflexiunea, tonalitatea, ritmul si volumul vocii, debitul verbal
 
- Comunicarea nonverbala- limbajul trupului, mimica, limbajul timpului
 - Limbajul trupului si influentarea atitudinii de catre acesta
 
III. CURTOAZIA IN COMUNICAREA TELEFONICA CU UN CLIENT
- Folosirea formulelor de curtoazie eficace in relatia cu clientul
 - Expresii de folosit si de evitat la telefon
 - Respectati prioritatile
 - Folositi formule de curtoazie eficace
 - Telefonul va poate simplifica viata
 - Atitudinea la telefon
 - Reguli de lansare a mesajelor
 
IV. TEHNICI DE COMUNICARE EFICACE si CONSILIERE A CLIENTULUI
- Perceptia
 - Reformularea
 - Emiterea mesajelor - Regula celor 5C
 - Asertivitatea
 - Tehnici persuasive de influentare – Legile reciprocitatii, simpatiei, autoritatii, contrastului
 
V. IDENTIFICAREA NEVOILOR SI COMPORTAMENTUL ADECVAT
- Identificarea nevoilor, motivatiei si a interesului celorlalti
 
- Valori care conduc procesele de adecvare la nevoile clientului extern
 
- Stricta interpretare: paradigma mentala si pozitiile defensive
 - Empatia. Tehnici de comunicare empatica
 - Crearea relatiilor cu ajutorul ascultarii active si selective
 
VI. PSIHOLOGIA CLIENTILOR DIFICILI si MANAGEMENTUL ACESTORA
- Conflictul
 - Rezolvarea conflictului
 - Tipologii de clienti dificili
 
- Taciturnul, Vorbaretul, Genul prietenos, Puternicul, Grandomanul, Ocupatul,
 - Clientul cu experienta, Clientul fara experienta, Timidul, Neseriosul,
 
- Modalitati de abordare a clientilor dificili
 - Cine sunt clientii nostri?
 - Modalitati de tratare a reclamatiilor clientului
 
VII. PREVENIREA si REZOLVAREA RECLAMATIILOR CLIENTULUI
- Cum construim si mentinem relatii bune cu cei din jur
 - Folosirea empatiei si asertivitatii pentru evitarea confruntarilor
 - Modelul CCS de prevenire a conflictelor
 - Reclamatiile clientului – oglinda a activitatii
 - Pasii rezolvarii unei reclamatii facute de catre client
 - Servisarea clientului la standarde ridicate
 - Cum să oferi şi să primesti feedback de la client
 - Cum sa critici în mod constructiv, fara a demotiva
 
VIII. FACTORI STRESORI IN RELATIA CU CLIENTUL
- Factorii stresori in procesul de asistenta clienti
 - Efectele stresului pe termen scurt si lung
 - Tehnici eficente de controlul al stresului
 - Personal vs professional
 
TARIF
Tariful pentru acest training este de 270 Euro + TVA/ participant.
Tariful include:
- Livrarea cursului timp de 2 zile, 9.00 – 17.00
- Suportul de curs
- Diploma de participare la curs
- Pauze de pranz si pauze de cafea 
Cursul poate fi personalizat si sustinut in-house, la cerere.
- prin telefon: 0770.414.202
 - prin e-mail: [email protected]