Mergi la conţinutul principal

5 moduri de a inova în marketing

Compania Arthur D. Little  a desfășurat un studiu la nivel global și a identificat cinci concepte distincte, legate între ele care pot sprijini performanța de business în anii care urmează. Le puteți recunoaște în trendurile actuale și folosite pot face diferența între a pierde și a câștiga clienți.

Inovație inspirată de consumator

Inovația bazată pe client se referă la a găsi modalități mai noi și mai profunde de a interacționa cu  clienții.

Acestea pot să includă o arhitectură integrată a experienței clienților. Exemple in direcția asta sunt o serie de producători auto cum ar fi Lexus, Infiniti sau BMW  care continuă să exploreze permanent noi modalități de a crea o experiență de utilizare specială a mașinilor, fie că este vorba de mașina personală sau de închirierea ei, care se infiltrează ca nou trend, dincolo de posesia acesteia.

Design-ul nu se mai referă doar la cum sunt construite și concepute produsele, ci și la cum este gândită experiența și emoția (design-in-emotion).

Învață tot ce ai nevoie despre Marketing Management cu certificarea Exec-Edu.

Inovație axată pe modelul de business

Un model de business definește modul în care o companie creează, capturează și livrează valoare într-un anumit lanț valoric. Fără să fie un concept nou, inovația proactivă de model de business este sursa multor intrări disruptive pe piață. Schimbă jocul și întoarce pe dos clasamentele profitabilității și a jucătorilor tradiționali. Granițele dintre industrii devin fluide, iar barierele de intrare pe diverse piețe scad.

Studiul identifică și conceptul de “thick value” versus “thin value”, ca fiind opus tranzacțiilor bazate strict pe profit într-o abordare care creează valoare pe termen lung, în mod responsabil, cu o misiune și o rațiune de a exista de tip “triple bottom line„ ( profit , people, planet) relevantă și credibilă pentru clienți și asumată cu adevărat de companie. De pildă, în Statele Unite,  Akzo Nobel ia înapoi clorina folosită de la clienții săi. Compania Umicore îi sprijină pe producătorii de mașini și telefoane mobile să includă reciclarea produselor în propunerile de valoare pe care le fac clienților, atât în B2C, cât și în B2B.

Inovație cu resurse minimale

Inovația frugală se referă la abordări mai deschise, mai flexible și mai accesibile de inovație care sfidează norma încetățenită și modalitățile convenționale de abordare. Se referă la inovație în care sistemele și mecanismele de inovare pot fi mai rapid implementate. De pildă, companiile pot alege piețe emergente în detrimentul celor mai afluente , cum a făcut Hindustan Unilever când a lansat săpunul Lifebuoy în India sau ambalaj de tip sachet pentru șampon sau clinicile Aravind Eyecare care oferă tratament accesibil pentru toți.  Regândesc cu totul natura inovației, în acest caz, profitabilitatea în termeni de “mai puțin de la mai mulți.

Învață tot ce ai nevoie despre Marketing Management cu certificarea Exec-Edu.

Inovare în marketing

Inovație rapidă cu risc minim

Nevoia de a ajunge cât mai rapid la piață și de a crește viteza de lansare a produselor este tot mai presantă și determină companiille să-și perfecționeze tot mai mult tehnicile și instrumentele de a lansa și testa cât mai multe inovații de produse și de servicii rapid, cu riscuri minime.

Lansările etapizate de produse, inițiative de tip trial&learn, eforturile de dezvoltare a unei culturi care să stimuleze cu adevărat experimentarea, a unor rutine de testare și creare de inovație în companii, vor fi tot mai frecvente.

Învață tot ce ai nevoie despre Marketing Management cu certificarea Exec-Edu.

Inovație integrată

Inovația integrată se referă la adoptarea unor abordări de inovație care erau legate mai demult de dezvoltarea de produse noi (management ideas, “stage gates”, optimizare de portofoliu) și aplicarea lor consecventă ca parte integrantă a strategiei de business pentru a genera nu doar creștere, ci și avantaj competitiv sustenabil. Consultanții Arthur D. Little se așteaptă ca acesta să fie elementul cheie pentru umătoarea decadă.

Învață tot ce ai nevoie despre Marketing Management cu certificarea Exec-Edu.

Companie
Categorie
Echipa Learning Network

Learning Network este terenul de joacă al celor care cred în puterea învățării, sunt curioși să își descopere limitele și își doresc să obțină... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.