Mergi la conţinutul principal

6 greseli pe care le poate face orice vanzator!

Un vanzator de succes este acela care nu se multumeste cu putin, tinde in permanenta spre excelenta si este mereu deschis spre idei si metode noi.Insa pana si cel mai grozav vanzator poate gresi, iar uneori o greseala poate compromite un intreg proces de vanzare! Iata 6 dintre cele mai frecvente pacate si cum pot fi ele indreptate:1. Nevoile clientului- uitate la urma!Este, probabil cea mai raspandita greseala pe care o poate face un vanzator! Este foarte bine sa te pregatesti amanuntit inaintea fiecarei prezentari, sa stii ce demonstratie vei face si sa iti cunosti produsul, insa trebuie sa ii acorzi si clientului o atentie deosebita pentru a intelege cu adevarat care sunt nevoile sale.De multe ori, poti pierde energie inutila, timp si resurse explicand ce lucruri minunate poate face acel produs, fara sa acoperi nici macar una din adevaratele nevoi ale clientului din fata ta. Este esential ca explicatiile tale despre un produs sa vina in intampinarea nevoilor potentialului client si sa ii ofere acestuia solutiile dorite si necesare. Astfel, fii intotdeauna pregatit pentru orice fel de intrebari, insa tine cont de faptul ca fiecare om este diferit, iar ceea ce pentru unii poate parea grozav, pentru altii poate fi total neinteresant!2. Mai usor sa te plangi, decat sa incerci sa schimbi ceva!Schimbarea este unul din factorii cheie ai economiei de astazi! Ca vanzator, este absolut necesar sa tereinventezi la fiecare 18 luni. Metodele, servciile sau produsele cu care ai avut un succes rasunator la un moment dat, pot fi inutile in maxim 2 ani! Astfel, daca nu ai facut nici o schimbare in ultimii ani, insa te plangi ca lucrurile nu mai merg, atunci e timpul sa faci ceva.Incepe prin a apela la metode externe de reeducare, cum sunt training-urile, cursurile de specialitate, cartile de profil etc. De asemenea, evita sa ai de-a face cu oameni negativisti, si adopta o atitudine pozitiva, privind spre partea buna a situatiei si spre metoda de rezolvare a problemei!3. Mereu aceiasi clienti!Este minunat daca ai reusit sa aduni in jurul tau o serie de clienti fideli, care au incredere in produsul pe care il oferi si pe care il cumpara regulat. Insa nu face greseala de a crede ca aceasta situatie va dura o vesnicie, renuntand sa mai convingi noi clienti. Concurenta se schimba, oamenii se schimba si implicit nevoile lor pot deveni altele, chiar cand te astepti mai putin. Astfel, poti pierde si cei mai fideli clienti, chiar daca tu ai facut totul foarte bine, asa cum faci de obicei! Cea mai buna solutie este ca in permanenta sa prospectezi piata, sa cauti oameni noi, sa notezi fiecare schimbare observata, sa cauti momentul potrivit si sa profiti de fiecare situatie creata!{mospagebreak}4. Personalitatea ta pe primul plan, valoarea produsului pe cel de-al doilea!Este complet adevarat ca ai mai multe sansa sa inchei o vanzare cu un client care observi ca te place decat cu unul care te trateaza cu antipatie. Insa, tine cont ca esti acolo sa vinzi un produs, nu propria personalitate.Poti sa simti ca ai comunicat excelent cu un prospect, ca acesta a fost deschis si ti-a gustat glumele in permanenta, insa la sfarsit sa te refuze politicos si astfel vanzarea sa fie un esec. Astazi, chimia este foarte importanta, insa informatia este esentiala, iar cu cat oferi mai multa informatia exacta, cu atat ai mai multe sanse de reusita! Oamenii au devenit mult mai pretentiosi! Ei vor vrea sa cumpere un produs cu adevarat valoros si util, indiferent de relatia de prietenie sau antipatie pe care o au cu cel care vinde acel produs. Astfel, cunoaste-ti produsul, invata cum sa il pui in valoare, pregateste-ti o demonstratie convingatoare, si abia apoi ocupa-te si de modul in care te vei face tu placut!5. Managementul timpului implementat gresit!Managementul timpului este extrem de important, mai ales cand doresti sa fii un vanzator de succes! Poti pierde timp pretios cu activitati neproductive sau asteptand telefonul sa sune! Daca vrei sa esuezi in ceea ce faci, atunci asteapta ca sansa sa te caute pe tine, fara sa faci nimic in acest sens!Adevaratii vanzatori incep programul foarte devreme si/sau il termina foarte tarziu, sunt cu un pas inaintea clientului sau planuiesc cum sa faca acest lucru si au agenda incarcata cu cateva saptamani in avans!Invata cum sa iti organizezi timpul eficient, mai ales ca ai nenumarate metode si unelte la dispozitie astazi! Apeleaza la tehnologie si la programe de crestere a performantei, si invata intotdeauna de la cei mai buni!6. Lipsa organizarii!Dezorganizarea este cheia insuccesului! Daca stii cum sa iti stabilesti prioritatile si cum sa iti gestionezi timpul, atunci poti fi sigur ca nu vei fi luat prn surpindere niciodata si vei putea face face oricarei situatii. De asemenea, pastreaza-ti in ordine toate datele despre clienti sau actele, foloseste o agenda si nu lasa nimic nerezolvat pentru altadata, pentru ca poti uita foarte usor si astfel sa compromiti un lucru extrem de important!Fiecare dintre aceste posibile greseli poate fi o piedica in calea succesului! Recunoscand unde gresesti si indreptand acel lucru, este o dovada de profesionalism si un pas in fata spre obinerea succesului!

Categorie

In prezent, sunt Online Content Manager al portalului LearningNetwork.ro. Trecutul nu... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.