Mergi la conţinutul principal

Primii pași pentru crearea primului program de formare al angajaților

Abilitatea unei organizații de a învăța și de a face trecerea într-un mod rapid din învățare în acțiune este un adevărat avantaj competitiv. Cu toate acestea, nu e nevoie de convingere. Știi deja că învățarea este cheia către niște angajați mai fericiți și a unor rezultate mai bune în afaceri. Ceea ce nu știți este cum să începeți să dezvoltați pentru prima dată un program de formare.

Cum să creezi primul program de formare (cu succes!):

Captează-ți publicul!

De ce formăm angajații?

Poate suna ca o întrebare stupidă, dar mulți începători sunt atât de entuziasmați de conținutul distractiv disponibil online, încât uită de cel mai important lucru: pregătirea trebuie să ajute angajații să își îmbunătățească performanța. Singura modalitate de a stabili un program de instruire care face cu adevărat diferența în ceea ce privește performanța angajaților este prin a începe cu a avea publicul tintă în minte. Ce trebuie să știe angajații sau să poată face acest lucru, care să le  îmbunătățească performanța la locul de muncă? Răspunsul ar putea fi: abilitățile tehnice, cum ar fi cunoștințe despre produse sau abilități IT, sau abilități soft, managementul și comunicarea. Dacă nu ești sigur, întreabă-i! Angajații vor șți exact de ce au nevoie pentru a-i face să se simtă mai încrezători în munca lor. Și managerii ar putea avea câteva idei bune despre abilitățile care ar putea îmbunătăți performanțele echipei lor. 
De asemenea, este important să te gândești la factorii care vor face publicul să se implice mai mult. Călătoresc mult? Cât de confortabili sunt cu tehnologia? 
Un simplu interviu sau sondaj pentru angajați vă poate oferi toate răspunsurile de care aveți nevoie.

Setează-ți destinația

Acum, când știi ce vrea publicul să învețe și cum le-ar plăcea oamenilor să învețe mai exact, este timpul să stabilești obiectivele formării. 
Pentru început, consultă rezultatele afacerii, cum ar fi vânzările, calitatea și eficiența, pentru a afla ce anume trebuie să îmbunătățească afacerea. De exemplu, dacă vânzările sunt reduse, aceasta va avea un impact negativ asupra veniturilor companiei (și nimeni nu vrea acest lucru). Acest lucru înseamnă că obiectivul de afaceri este acela de a crește numărul de vânzări, iar obiectivul de formare este acela de a dezvolta abilități de vânzare în departamentul de vânzări. Proiectarea unui program de formare care să dezvolte abilități precum comunicarea ar ajuta reprezentanții de vânzări să închidă mai multe oferte și, la rândul lor, veniturile ar crește. În acest fel, obiectivele de formare susțin obiectivele de afaceri. Este timpul să ne uităm la tipurile de pregătire de care ai putea avea nevoie în funcție de obiectivele afacerii.

Selectează cel mai bun tip de pregătire.

Obiectiv: Creșterea productivității sau a eficienței
Tipuri de instruire: Cunoașterea proceselor, gestionarea timpului, formarea utilizatorilor software, munca în echipă.

Obiectiv: promovarea inovării
Tipuri de instruire: curs de gândire creativă, rezolvare de probleme, formare de idei, colaborare.

Obiectiv: îmbunătățirea calității
Tipuri de instruire: cunoștințe de proces, pregătire specifică locului de muncă, atenție la detalii.

Alege software-ul de formare

A crea pentru prima dată un program de formare este mult mai distractiv și mai interesant astăzi decât a fost acum 20 de ani. Și totul se datorează a ceea ce numim LMS (Learning Management System). Un sistem de management al învățării este un software de formare online care deschide o lume de caracteristici pentru construirea unui program de instruire, asta dacă îl alegeți pe cel potrivit! Este important să găsești potrivirea perfectă pentru nevoile tale specifice de pregătire.

Măsoară-ți succesul

Nu este deloc ușor să atingi perfecțiunea. Așadar, acest pas se referă la învățare (nu pentru angajați, ci pentru tine) și cum poți îmbunătăți dezvoltarea programului de formare. Când atingi acest pas, programul de formare va fi deja implementat. După ce suficienți angajați și-au încheiat cursul, începe să evaluezi rezultatele. Puteți face acest lucru în câteva moduri simple.
În primul rând, aruncă o privire la rapoartele LMS pentru a afla câți angajați s-au înscris, care au fost scorurile testului și cât de rapid și-au încheiat pregătirea. Acest lucru îți va spune dacă instruirea a fost suficient de antrenantă pentru a menține angajații curioși și dacă testele au fost stabilite la nivelul potrivit de dificultate.În continuare, efectuează un sondaj de evaluare post-instruire. Acesta ar trebui să fie un sondaj concis cu o combinație de răspunsuri scurte și întrebări cu alegere multiplă, care să întrebe angajații care este părerea lor în urma acestei experiențe de învățare. Întreaba-i ce le-a plăcut, cu ce s-au luptat, dacă conținutul a fost util, cât de ușor a fost navigarea platformei și ce ar face pregătirea mai bună.În cele din urmă, oferă angajaților câteva teste practice și sarcini pentru a vedea dacă abilitățile și cunoștințele lor s-au îmbunătățit sau dacă nu (adică dacă au atins obiectivele de formare). De asemenea, este util să întrebimanagerii dacă observă o îmbunătățire a performanței echipelor lor după terminarea antrenamentului.

Referință: https://www.talentlms.com/blog/steps-create-first-employee-training-program/

Companie
Categorie
Echipa Learning Network

Learning Network este terenul de joacă al celor care cred în puterea învățării, sunt curioși să își descopere limitele și își doresc să obțină... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.