fbpx CURS EXCEL | Learning Network Mergi la conţinutul principal

CURS EXCEL

Descriere
În ziua de astăzi, numerele sunt totul. Ritmul alert în care trăim impune o gestionare cât mai buna a datelor, statisticilor, rapoartelor de care depinde succesul nostru. Un instrument incredibil de puternic cu care putem face acest lucru este Microsoft Excel, o aplicație de calcul tabelar standard, atât pentru mediul de afaceri, cât și pentru uz personal.

Utilizarea pachetului MS Office a devenit o necesitate pentru orice loc de muncă. Cunoștințele de bază sunt un “must” pentru majoritatea domeniilor de activitate, indiferent de poziția pe care o ocupi. Fie că ești manager sau secretară, contabil sau agent de vânzări, la un moment dat te lovești de interfața unui Excel și simți că dacă ai cunoaște mai multe, ai putea găsi și soluții la probleme întâmpinate. Îți recomandăm un  Curs Excel care te ajută să te perfecționezi, să dobândești noi cunoștințe, să lucrezi în mod eficient cu programul. Cursul Excel acoperă toate versiunile recente, 2003 până la 2013, ale suitei Microsoft Office.

 

CUI SE ADRESEAZĂ:

  •  persoanelor care au cunoștințe de bază în Excel și doresc să le aprofundeze;
  • persoanelor care lucrează, de regulă, în Excel și vor să o facă mai eficient;
  • persoanelor care utilizează Excelul în mod constant și doresc să cunoască cele mai avansate instrumente pentru susținerea deciziilor de afaceri;
  • persoanelor care vor să prelucreze date în mod eficient, să facă analize și rapoarte pentru a lua deciziile finale corecte.

METODA DE LUCRU CURS EXCEL:

  • practică – fiecărui participant îi va fi alocat câte un calculator pentru lucru;
  • bazată pe exerciții;
  • bazată pe demonstrații;
  • bazată pe tehnici și noțiuni noi și avansate.

Cursul de Excel se bazează pe cazuri reale, concrete, întâlnite în practică și în mediul de afaceri. Structura cursului a fost perfecționată pe baza anilor de experiență internațională a trainerului, dar și pe baza solicitărilor participanților care au urmat acest curs.

STRUCTURA CURS EXCEL:

I.    CALCUL TABELAR

  1. Cum sunt afectate datele Excel de setările regionale ale sistemului de operare: format dată/oră, separatorul de zecimale și argumente, simbol valutar, listele personalizate etc.
  2. Cunoașterea și aplicarea de combinații de taste specifice Excel (inaccesibile în interfață) pentru o productivitate sporită (Ctrl + Enter, F4, F3, F2, Ctrl +, Ctrl + d etc).
  3. Nume definite (defined names): ce sunt, cum se obțin manual și automat, cum se folosesc în funcții și formule, impactul acestora asupra productivității și acurateții soluțiilor de calcul tabelar; nume definite pentru zone dinamice.
  4. Referințe mixte, folosirea acestora împreună cu cele absolute și cele relative; referințe externe, conexiuni de date.
  5. Cele mai recomandate practici în construcția de soluții profesionale de calcul tabelar: tabele de prezumții, variabile vizibile, folosirea calculului tabelar ca instrument de simulare și scenarii de afaceri.
  6. Formatarea numerelor: înțelegerea corespunzătoare a formatării numerelor în detaliu (în special data/ora, numerele seriale, locale), aplicarea formatării de numere, crearea de formatări personalizate.
  7. Pregătirea foilor de calcul în vederea tipăririi, funcții și imagini în antet/ subsol.
  8. Importul de date din diverse surse, conversia text->date la import, web query.
  9. Consolidări de date folosind instrumentul “Consolidate”, dar și referințe 3D.
  10. Validarea datelor: diverse tipuri, formule de validare, folosirea eficientă a validării de date în scenarii diverse.
  11. Folosirea diverselor controale (Combo Box, Spin Button etc.) direct în foaia de calcul în vederea realizării de soluții intuitive și ușor de folosit chiar și de utilizatori începători.
  12. Funcții:
    a) Agregare și agregare condiționalăb) Logice: IS, AND, OR, IF, funcții de testare tip date (ISNUMBER, ISTEXT etc.), CHOOSE, combinarea și imbricarea acestorac) Regăsire date: VLOOKUP, HLOOKUP, LOOKUP, INDEX, MATCH, imbricarea acestorad) DBASE: DSUM, DCOUNT, DAVERAGEe) Financiaref) Text: care sunt acestea și cum pot fi folosite în scopuri diverseg) Dată și timp
  13. Instrumentele de urmărire și corectare a erorilor (Formula Auditing)
  14. Protejarea datelor (Excel Security): opțiunile diverse de protejare/restricționare, semnătura electronică

II.    ANALIZA DATE

    1. Cunoașterea și verificarea celor 3 reguli obligatorii înainte de analiza datelor
    2. Cunoașterea și aplicarea diverselor recomandări înainte de analiza datelor
    3. Sortare: standard, după culoare, liste personalizate (custom sort)
    4. Instrumentul subtotal: folosire, nivele multiple și operații de agregare diverse
    5. Filtrarare: după tipuri de date, culori și iconițe, filtre avansate, formule și funcții în filtre avansate
    6. Folosirea cumulativă a filtrelor, sortărilor și a barei de status (configurarea acesteia) în scopul obținerii de răspunsuri rapide la întrebări complexe
    7. Formatarea condițională (noutăți aduse de versiunile recente) în scop de analiză de date; formatare condițională cu panoul de control; utilizarea “Sparklines”
    8. Grafice: opțiunile acestora, selecția datelor, grafice dinamice(dashboards)
    9. Înțelegerea și folosirea instrumentelor “What If Analysis“, “Goal Seek” pentru calcule directe și indirecte, “Solver” pentru soluții de optimizare.
    10. Analiza dinamică a pragului de rentabilitate
    11. Scenarii Excel: utilitatea și opțiunile acestora; analiza de seturi de date alternative
    12. Tabele Excel: înțelegerea și folosirea instrumentului pentru formatare rapidă și conformă ca instrument de analiză de date, sursă pentru un tabel pivotant
    13. Tabel pivotant: înțelegerea în detaliu a modalităților de folosire; tipuri de date și gruparea acestora, funcții de agregare, crearea de câmpuri calculate, pivotarea câmpurilor în vederea creării de noi perspective, comutarea modului de calcul a valorilor afișate, grafice pivotante atașate sau independente, folosirea “Slicers” în tabelul pivotant, rapoarte automate în tabel pivotant
    14. Utilitatea macrocomenzilor, înregistrarea acestora, realizarea de “panouri de macrocomenzi” pentru productivitatea și conformitatea rapoartelor de analiză de date.

 

LA FINALUL CURSULUI, PARTICIPANȚII VOR FI CAPABILI

  • Să genereze rapoarte specifice, detaliate, sigure și relevante care să susțină decizii de afaceri informate
  • Să EXCEL-eze în decizii de afaceri!
  • Să automatizeze procese repetitive cu ajutorul macrocomenzilor
  • Să protejeze/restricționeze eficient accesul la date
  • Să analizeze complex date dinamice cu ajutorul tabelului pivotant
  • Să optimizeze procese de afaceri cu ajutorul „Solver”
  • Să folosească scenarii pentru simulări de afaceri
  • Să consolideze date din fișiere diferite folosind diverse funcții de agregare
  • Să regăsească ușor informații cu ajutorul funcțiilor specifice (VLOOKUP, INDEX)
  • Să valideze date după liste și criterii numerice
  • Să sumarizeze date după criterii și condiții diverse
  • Să denumească zone de celule și să le folosească în formule și funcții
  • Să stăpânească opțiunile de tipărire a datelor
  • Să creeze grafice complexe și dinamice
  • Să formateze personalizat zone de celule și tipuri de date
  • Să definească și să utilizeze eficient tabele de date Excel
  • Să aplice cu succes tehnici profesionale pentru soluții eficiente și sigure de calcul tabelar
  • Să lucreze cu referințe complexe, externe și conexiuni de date
  • Să utilizeze combinații de taste pentru o productivitate mult sporită

 

 

 

Cerere curs inhouse