Mergi la conţinutul principal

Curs „Leadership: Motivarea eficienta a echipei”, Dynamic Learning

Durata
2 zile
Nivel
Intermediar
Avansat
Descriere

 

 

Scopul cursului

 

Indiferent ce își propune un leader – să creeze o strategie sau să mobilizeze echipa-, succesul depinde de cum acționează, cum reușește să canalizeze emoțiile într-o direcție pozitivă. Astfel că, pentru un leader, cunoașterea oamenilor este esențială!

 

Acesta este și scopul cursului: de a descifra cum funcționăm noi oamenii, emoțiile și motivațiile noastre, așa încât leaderii să stimuleze ce este mai de valoare în fiecare.

 

Obiectivele cursului:

  • Ȋmbunătăţirea abilităţilor de a identifica şi dezvolta angajaţii talentaţi, pregătindu-i pentru a-şi ȋndeplini obiectivele;
  • Creşterea performantei manageriale printr-o concentrare mai pragmatica a conversatiilor cu angajatii;
  • Dezvoltarea abilităţilor necesare conducerii şi coordonării eficiente a angajaţilor ȋn vederea ȋmbunatăţirii rezultatelor;
  • Ȋmbunatăţirea competenţelor managerilor pentru motivare eficientă a echipei;
  • Adaptarea şi utilizarea conştientă a stilului de leadership potrivit fiecărei situaţii, fapt ce va creşte competenţa şi angajamentul membrilor echipei;

 

PROGRAMA CURS pentru MOTIVAREA ECHIPEI

 

I. ABORDAREA LEADERSHIP CA INTERACTIUNE

  • Atitudine profesională şi responsabilitate ȋn conducere
  • Competenţe, comportamente, acţiuni ale liderului
  • Leadership versus management
  • Puterea ȋn management şi leadership
  • Abordări practice ȋn leadership
  • Stiluri de leadership
  • Modelul situaţional de leadership

 

II. INTELIGENŢA EMOŢIONALĂ ȊN LEADERSHIP

  • Emisferele cerebrale ale creierului
  • Cum influenţeazaă emoţiile comportamentul ȋn conducere
  • Sistemul neuronal şi sinapsele – rol ȋn dezvoltarea de abilităţi şi aptitudini
  • Ce este inteligenţa emoţională?
  • Creierul şi emoţiile, Autocontrolul şi gestionarea emoţiilor
  • Interacţiunea dintre emoţii şi sistemele funcţionale ale creierului
  • Contribuţia inteligenţei emoţionale ȋn conducere

 

III. INFLUENŢA PRIN RELAŢIONARE ȊN LEADERSHIP

  • Relaţionarea
  • Elementele de comunicare esenţiale ȋn stabilirea respectului reciproc
  • Abilităţi de ascultare activă. Ce sunt?, indicatori, Cum se practica?
  • Expresii verbale cu impact ȋn comunicarea cu subordonaţii
  • Asertivitatea, mijloc de comunicarea nondefensivă
  • Tehnici de comunicare empatică
  • Influenţa prin comunicare persuasivă

 

IV. MOTIVAREA ŞI MOTIVAŢIA- cum se utilizează ca instrumente ȋn procesul de conducere

  • Diferenţe ȋntre motivare şi motivaţie
  • Cele 4 motivaţii de bază: puterea, realizarea, relaţionarea, siguranţa
  • Variabile ce influentează punerea ȋn practică a motivaţiei individului: convingeri şi valori
  • Indicatori ai demotivării
  • Căi de motivare a echipelor
  • Prevenirea demotivării
  • Abordarea persoanelor demotivate
  • Paşi ȋn dinamica procesului de motivare:
    • Setarea obiectivelor
    • Stabilirea acţiunilor de ȋntreprins
    • Evaluarea rezultatelor
  • Crearea unei culturi a nonvinovăţiei
  • Asigurarea cooperării
  • Recompensarea rezultatelor excepţionale
  • Menţinerea nivelului motivaţional

 

V. SETAREA OBIECTIVELOR, PUNEREA ȊN PRACTICĂ ŞI EVALUAREA

  • DOPRAME– metodă de planificare a activităţilor
  • Metode de diagnoză a situaţiei existente
  • Fixarea scopurilor şi a obiectivelor
  • Obiective – reguli practice
  • Cum se translatează obiectivele ȋn sarcini către angajaţii din subordine
  • Evaluarea sau raportarea la stadiul de ȋndeplinire al obiectivelor

 

VI. DEZVOLTAREA ANGAJAŢILOR

  • Dezvoltarea potenţialului angajaţilor
  • Metoda PESOS de pregătire a personalului din subordine
  • Fereastra lui Johari (metoda de autodiagnoză)
  • Delegarea eficientă a sarcinilor
  • Coaching ȋn 7 paşi pentru dezvoltarea angajaţilor

 

VII. SOLUŢIONAREA SITUAŢIILOR CONFLICTUALE

  • Limbajul reactiv versus Limbajul pozitiv
  • Limbajul negativ şi impactul acestuia ȋn organizaţie
  • Tipologii de angajaţi dificili (conflictuali) şi impactul lor asupra organizaţiei
  • Cum să ne comportăm cu anagajaţii dificili

 

VIII. MODELE DISFUNCŢIONALE ȊN LEADERSHIP

  • Managerul erou, Managerul cloșcă, Managerul control freak
  • Evitarea conflictelor
  • Tiranizarea subalternilor
  • Micromanagementul
  • Inaccesibilitatea
  • Jocul intriganţilor

 

TARIF

280 euro + TVA
Pentru mai mult de doi participanți în aceeași sesiune se acordă reducere.

 

Tariful include:

  •  livrare curs 2 zile, 09-17; pauze de pranz si de cafea
  •  suport de curs, materiale, diploma de participare
Cerere curs inhouse