fbpx 5 motive să investești (din nou) în comunicare | Learning Network Mergi la conţinutul principal

5 motive să investești (din nou) în comunicare

Dacă activezi pe piața muncii de cel puțin câțiva ani, șansele să fi participat deja la un curs de comunicare, sau chiar mai multe, sunt destul de mari. În mod cu totul nesurprinzător, soluțiile de comunicare sunt constant în topul nevoilor clienților noștri. Fie că este vorba de comunicare în cadrul echipei sau de dezvoltarea abilităților unor grupuri țintă, cum ar fi managerii nou promovați sau angajații care interacționează cu clienții, un atelier de comunicare este deseori o soluție la îndemână, cu rezultate vizibile imediat. În acest peisaj destul de aglomerat, aș vrea să vă provoc cu întrebarea ”de ce este să investești continuu în dezvoltarea abilităților tale de comunicare?” Iată câteva motive posibile.

Comunicarea este în mod constant în actualitate

Se vorbește din ce în ce mai mult despre automatizare, iar tehnologizarea a devenit o banalitate. Anul trecut, economistul șef al Bank of England anunța ca în viitorul apropiat 80 de milioane de locuri de muncă din SUA și 15 milioane în Marea Britanie vor fi automatizate. Desigur, roboții și computerele nu vor înlocui niciodată complet capitalul uman, dar cu siguranță vor redefini conținutul activității noastre. În acest context, merită să investim în ceea ce ne face de neînlocuit: flexibilitatea, creativitatea și comunicarea interpersonală. În plus, fluxul constant și copleșitor de informații cu care avem de-a face zilnic, crește și mai mult nevoia de a ne diferenția prin modul de comunicare. Știi să transmiți un mesaj clar, concis, memorabil? Știi să alegi canalul și momentul potrivit? Când ai lucrat ultima oară la abilitatea ta de a convinge, de a-ți vinde ideile?

Comunicarea te ajută să promovezi în carieră

Dacă dați o căutare aleatorie după topul celor mai cerute abilități în acest moment pe piața muncii, veți constata că, indiferent de sursă sau regiune, abilitățile de comunicare se regăsesc în top 3. Fie că vrei să promovezi într-o poziție de management sau vrei să-ți schimbi domeniul, să ai o activitate mai interesantă, sunt șanse mari să ai nevoie de comunicare, în formele ei multiple. Mai mult decât atât, dacă în trecut demarcația între ”front office” și ”back office” era destul de clară, în zilele noastre cu toții avem un client și avem nevoie să influențăm, să convingem, să fim memorabili.

Nimeni nu le știe pe toate

Comunicarea este o zonă foarte vastă, așa că este practic imposibil să cuprinzi toate temele de interes într-un singur curs. De exemplu, de fiecare dată când susținem o sesiune de ”Think On Your Feet”, unul dintre cursurile noastre emblematice de comunicare, deschidem apetitul participanților pentru alte zone conexe. Comunicarea scrisă, asertivitatea sau vorbitul în public se regăsesc constant printre preocupările lor. Așadar, poți încerca diverse soluții, cursuri sau intervenții în zona de comunicare fără să epuizezi paleta pe care o ai la dispoziție.

Înveți și alte lucruri pe lângă

Dacă pofta vine mâncând, și, participând la un curs de comunicare, constați că mai ai nevoie de altele 5, vei avea și beneficii în plus, la care poate nu te așteptai atunci când te-ai înscris. Continuând exemplul de mai sus, un alt lucru pe care îl constată participanții noștri la ”Think On Your Feet” este că își exersează, o dată cu comunicarea, și alte abilități la fel de importante. Ei (re)învață să gândească critic, să își organizeze ideile din mers, să facă față cu mai mult aplomb situațiilor tensionate și de multe ori, la final de atelier, i-am auzit spunând: ”Am mai multă încredere în mine”. Iar asta este întotdeauna o veste bună.

It’s fun

Nu în ultimul rând, un curs de comunicare este, de obicei, o experiență plăcută și memorabilă de învățare. Dacă este interactiv, iar conținutul este relevant și aplicat, participanții se simt bine și apreciază ocazia acelor zile de a se cunoaște unii pe alții într-o nouă lumină, de a face lucrurile altfel și da, de a se distra. Este deja larg răspândit principiul implicării emoționale în învățare – poate vă amintiți exemplul scărilor de la metrou transformate în claviatură, pentru a determina oamenii să folosească mai mult scările clasice în detrimentul scărilor rulante (http://www.thefuntheory.com/). Așadar, de ce să nu îți dezvolți niște abilități esențiale într-un cadru pozitiv, pe niște subiecte interesante, cu oameni cu care să îți facă plăcere să interacționezi?

Companie
Categorie
Lucian Mihai - Interact
Consultant

Lucian Mihai este Trainer și Partener la Interact. El are o experiență managerială în domeniul serviciilor profesionale  și a managementului... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.