Mergi la conţinutul principal

Despre training

Din ce in ce mai multe companii incep sa realizeze ca este intelept sa investeasca in training si deja si in Romania se pot confrunta cu o multime de alegeri. Cum poate fi o organizatie sigura ca a ales cel mai bun program si ca valorifica investitia in educatie?

De ce aveti nevoie?

In primul rand este vital sa faceti o analiza completa a necesitatilor de training. Asta poate insemna discutii individuale cu fiecare angajat, sau un chestionar distribuit tuturor, poate chiar si discutii cu principalii clienti pentru a vedea care sectoare trebuie imbunatatite. In cazul in care firma nu are un departament specializat de resurse umane ar fi bine sa apeleze la specialisti care sa faca aceasta analizaApoi trebuie luat in calcul faptul ca este usor sa evaluezi progresul unei singure persoane. Pentru intreaga companiei ai nevoie sa stii exact care este scopul pe care il ai in urma trainingului (ex: sa proceseze informatia mai bine, sa serveasca mai bine clientii) si sa ai si o metoda de evaluare satisfacatoare – nu vei simti ca banii pentru educatie au fost risipiti.Trebuie tinut cont de faptul ca pentru angajati trainingul este un mijloc bun pentru a avea informatii despre cum poate fi imbunatatita structura companiei, Este un mediu in care angajatii se pot simti incurajati sa isi impartaseasca gandurile, sentimentele si ideile despre acivitatea in firma. Un training bine facut il ajuta pe angajat sa se afirme, ii creste loialitatea fata de companie si creste consensul in interior.Trainingul este un bun punct de plecare in imbunatatirea performantei angajatilor si un fundament puternic pentru comunicarea in interior.Cu alte cuvinte despre training numai de bine – cu conditia sa alegi ceea ce este cu adevarat important pentru compania ta. Atunci unde pot aparea probleme? Am adunat cateva situatii care merita sa fie luate in calcul:• Sa nu uitam ca de obicei apelam la training atunci cand dorim o schimbare in organizatie. Un training bine facut produce o schimbare. Rolul nostru este de a perpetua aceasta schimbare la locul de munca si a beneficia de ea. • Perspectiva angajatului care a fost la un training se poate schimba, poate constata ca nu se mai potriveste in organizatie – de cele mai multe ori aceasta se intampla atunci cand nu are posibilitatea sa foloseasca cunostiintele nou acumulate la locul de munca.• Unele programe de dezvoltare pot fi foarte solicitante atat pentru angajat cat si pentru companie (ex. un MBA)

Recomandari generale:

• Incurajati-va angajatii sa invete.sa isi dezvolte carierea si sa contribuie astfel la cresterea valorii companiei prin acumularea de cunostinte. • Preocupati-va constant de modul in care cunostintele nou acumulate sunt folosite in companie, incurajandu-i pe cei care au participat la traininguri sa isi invete colegii • Uneori este destul de greu sa schimbi niste obisnuinte, dar o data ce descoperi beneficiile schimbarii, lucrurile devin mai usoare.Indiferent de ce tip de trainig alegeti, este important sa adunati in mod constant feedback de la angajati sa va asigurati ca ati folosit banii si timpul in mod intelept. Probabil veti constata ca trebuie sa oferiti angajatilor mai mult decat un singur tip de training, mai multe stiluri de invatare ofera o perspectiva mai ampla asupra muncii pe care o indeplinesti. Si in general cu cat ai mai multe optiuni cu atat mai bine! Si din cand incand inscrieti-va voi insiva la cate un training - poti beneficia de el indiferent de nivelul managerial la care ai ajuns! Articol preluat de pe Business-Edu.ro

Clementine

Clementina Anghelache este antreprenor în publishing și learning facilitator. În 1994 a început să lucreze în vânzări, o provocare pragmatică... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.