Mergi la conţinutul principal

KPI în carieră și în viața personală

KPI-urile sunt adesea setate la interviul final cu angajatorul și chiar se stabilesc sporuri de performanță pentru atingerea acestora. Sunt motivația angajaților de a progresa și de a câștiga mai bine. Există însă, și situații în care, la câteva luni de la angajare, să nu se mai țină cont de KPI-uri, managerii evitând să mai acorde aceste sporuri, dar au pretenții tot mai mari pentru pachetul salarial de bază. Află cum poți impulsiona stabilirea KPI-urilor în companie și ce indicatori de performanță îți aduc satisfacție.

KPI-urile sunt metrici care măsoară performanța ta în business, i-ai putea defini ca un scor care te ajută să înțelegi dacă strategia ta este bună sau trebuie îmbunătățită. Urmărind KPI-urile, vei controla activitatea, vei ajunge la rezultatele dorite, vei arăta impactul tău în business.

Problema multor companii este că nu știu încă ce să măsoare. Rezultatul: management defectuos, comunicare contradictorie, confuzie și angajați focusati pe obiective greșite.

Adesea, managerii analizează datele mult prea tardiv în cadrul proceselor de evaluare care au loc anual, iar cel mai adesea se creează haos pentru că nu au fost setate obiective realiste de performanță. Indicatorii de performanță (KPI) pot fi setați atât la nivel individual, cât și la nivel organizațional. Cea mai mare eroare în stabilirea KPI-urilor este extinderea acestora pentru mai multe tipuri de servicii.

De exemplu, dacă ai în plan să oferi servicii superioare clienților, un KPI realist este reducerea numărului de cereri care rămân nesoluționate la sfârșitul săptămânii. Nu același KPI trebuie setat dacă avem în plan să creem o campanie pentru clienții premium, mai puțini decât cei standard, pentru care avem un angajat dedicat exclusiv soluționării problemelor lor.

Citește și Află ce factori îți influențează productivitatea la birou.

De aceea, foarte importantă este etapa de brainstorming în cadrul căreia obiectivele să fie formulate clar pentru că, dacă acestea sunt formulate eronat, este dificil de evaluat rezultatul și, implicit, alegerea instrumentului de măsurare.

KPI-urile sunt stabilite de regulă, de comun acord cu echipa de management. Ca angajat, ai în vedere ca indicatorii de performanță să respecte următoarele condiții:

S(pecific) – obiective bine definite și ințelese atât de tine, ca angajat, cât și de manager
M(easurable) – cum poate fi măsurat progresul?

A(greed) –atât angajatul, cât și managerul trebuie să agreeze obiectivele

R(ealistic) – poți să-ți atingi obiectivele cu resursele puse la dispoziție de angajator?
T(ime related) – ai suficient timp pentru a realiza task-urile?

Cum să ghidezi stabilirea KPI-urilor
Propune managementului un meeting în cadrul căruia să stabiliți clarviziunea companiei, stategia, pașii care trebuie urmați pentru a conduce spre direcția stategică, factorii de succes, metrici care să indice că angajații urmăresc cu succes atingerea obiectivelor. Pentru a nu crea haos în activitate, este important să nu aveți prea multi metrici și să stabiliți datele când rezultatele sunt analizate.

Bonusuri pentru atingerea KPI-urilor

Atunci când există metrici pentru a măsura performanța, managementul stabilește mult mai ușor logistica necesară pentru atingerea obiectivelor. Ceea ce este măsurat, este și mai ușor de realizat, prin urmare este și ușor de recompensat. Ca angajat, ești mult mai motivat dacă planul de bonusare corespunde KPI-urilor, cu sume stabilite pentru atingerea fiecarui KPI.

Motivare și dezvoltare personală pe baza KPI-urilor

Obiectivele sunt importante și în viața personală, nu numai în carieră. Te ajută să influențezi cu o stare de bine activitatea ta zilnica la birou și acasă.

Ai in plan ca zilnic sa faci exerciții fizice și un bun KPI pentru diminețile aglomerate din mijloacele de transport este să cobori înainte de a ajunge la destinație și să mergi pe jos. Vei face mișcare fizică și mentală, îți vei pune ordine în gânduri și în prioritățile pentru acea zi, creierul tău va fi oxigenat și ziua productivă. Pentru că suntem la capitolul KPI-uri, instalează pe telefonul mobil o aplicație care te ajută să contorizezi mișcarea fizică și să îmbunătățești performanțele.

Interacțiunea socială. Prin conexiuni, discuții, prietenii, îți sporești încrederea în sine și performanțele intelectuale. Renunță pentru câteva ore pe zi la social media și dedică serile întâlnirilor cu prietenii!

Mănâncă sănătos! Încearcă pe cât posibil să îți iei pauza de masa la birou și ai la îndemână întodeauna gustări sănătoase: fructe, semințe, smoothie-uri care îți dau energie pentru o zi solicitantă. Performanțele tale intelectuale au strânsă legătură cu alimentația și cu hidratarea.

Cursuri pentru dezvoltare personală. Pe site-ul www.learningnetwork.ro găsești cursuri pentru tine. Poți alege sesiunile care îți oferă tips-uri despre vorbirea ân public, despre autoevaluare, managementul stresului, crearea propriului plan de dezvoltare, storytelling.

Satisfacția carierei. Măsoară periodic cât de mulțumit ești de locul de muncă actual, stabilește ce te-ar motiva în carieră și conturează un plan de dezvoltare pentru atingerea obiectivelor. Poți îmbunătăți performanțele prin învățarea unei limbi străine sau a unui nou program informatic. De asemenea, poți apela la un consultant în resurse umane care să te ghideze în funcție de realitățile de pe piața muncii și să-ți ofere informații despre KPI-urile din companii.

Citește și Obține recomandări pentru un job, 7 tips-uri.

În vânzări și în orice business care are în plan creșterea activității, se iau în considerare următoarele KPI-uri:

  • Gradul de retenție și fidelizare al clienților
  • Cost per comandă
  • Cost per client
  • Numărul de lead-uri
  • Ratele de conversie pentru prospecți
  • Numărul de oferte pentru prospecți
  • Contractele încheiate
  • Performanța diferitelor activități de marketing (marketing offline versus marketing online)
  • Rata de conversie pe campanii online
  • Câți noi clienți ai atras
  • Cifra de afaceri generată de noii clienți
  • Profit per client
  • Vânzările medii per client pe an

Citește și alte articole despre măsurarea KPI-urilor pe www.recrutaresiselectie.ro

Tags
Categorie
Steluta Nastase

Steluta Nastase – Online Marketing Specialist ABC Human Capital/ Recrutare si Selectie

Am ales un job pe care il iubesc si... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.