[email protected] 0770 414 202

Learning Organization: concept sau realitate?


Lansat înca din anii 90, conceptul de “Learning Organization” este astazi mai actual ca oricând. Potrivit lui Peter Senge (The Fifth Discipline: The Art and Practice of a Learning Organization,  1990), organizaţiile care învață (Learning Organizations) sunt organizaţiile în care oamenii își  dezvoltă în permanență capacitatea de a crea rezultate.  Într-o astfel de organizatie “nu știu, dar voi afla cum”, nu este doar o frază folosită în customer service, ci o convingere puternică a indivizilor  de a rămâne deschiși la nou și de a învăța în mod continuu.

Motivul fundamental pentru a te dezvolta în acest fel ca organizație este evident: în situaţii de schimbare rapidă numai cei care sunt flexibili și adaptabili vor rămâne în joc. Nivelul de performanță pe care ți-l solicită mediul de business de azi, indiferent de industria în care te afli, necesita învățare. Multă învățare !

Există însă o mare problemă cu acest concept : este unul idealist. De altfel Peter Senge, la rândul lui se descria ca fiind un “idealist pragmatic”, “Learning Organization” rămânând doar o țintă către care organizațiile tind, căutând soluții pentru învățarea organizațională în timp ce se luptă cu provocările realității zilnice.  Una din cele mai mari astfel de provocări o reprezintă presiunea constantă de a reduce costurile.

Am observat însă ultimul timp multe companii care își încurajează angajații să împărtășească din experiența și cunoștințele lor, în diferite formule. Fie prin workshop-uri de bune practici organizate intern, fie prin crearea de echipe cross-funcționale de knowledge-sharing, fie prin programe de mentoring sau learning-buddy. Nu este neapărat nevoie să ai o un departament de training intern sau o echipă de traineri dedicați pentru a-ți dezvolta capabilitățile de învățare organizațională . Este suficient să ai o atitudine proactivă față de învățare ca organizație, și oameni pasionați dispuși să împărtășască și celorlalți colegi din experiența și cunoștințele lor.

Restul se antrenează…

Autor

mihai curelea

Mihai Curelea

Mihai este fondatorul Școlii de Training, un proiect pornit din pasiunea pentru training și din dorința de a contribui la dezvoltarea celorlalți. De-a lungul celor 14 ani de experiență în industria de training, Mihai a dezvoltat și implementat programe de training pentru unele dintre cele mai importante companii prezente în Romania, din domenii diverse, ca : asigurări, domeniul financiar-bancar,...

Companie

Scroll to Top
// //