fbpx Better planning, Control & Decision Making, Dynamic Learning | Learning Network Mergi la conţinutul principal

Better planning, Control & Decision Making, Dynamic Learning

Nivel
Avansat
Specialist
Certificari
Descriere

Obiective:

  • Dobândirea tehnicilor specifice de management pentru obținerea de performanțe cât mai ridicate la nivel de department
  • Însușirea instrumentelor de planificare, monitorizare, control și evaluare, pentru obținerea rezultatelor așteptate din partea managementului superior
  • Înțelegerea contextului intern și extern în care un manager trebuie sa ia decizii si a factorilor cheie ce asigură succesul unei echipe pentru atingerea KPI-urilor la nivelul departamentalui sau al organizatiei

BENEFICII pentru participanții la Management Skills – Better planning, problem solving & decision making:

  • Vor învață cum să identifice corect o problemă, situație sau provocare
  • Vor dobândi cunoștințele necesare analizei complexe a unei situații, pornind de la efect spre cauze
  • Vor învață cum să identifice factorii interni și externi ce provoacă o anumită situație
  • Vor fi capabili să interpreteze aceleași date și informații din diverse perspective
  • Vor identifica principalele dileme cu care se confruntă în luarea unei decizii și modalitățile în care acestea pot fi depășite
  • Vor identifica modalități și diferite opțiuni în luarea deciziei, precum și felul în care putem face evaluarea acestora
  • Vor translata decizia în plan concret de acțiuni și vor identifica modalitățile prin care pot controla și evalua punerea lui în practică

Metoda de lucru

Programul Management Skills – Better planning, problem solving & decision making se desfășoară sub formă unui workshop, în care sunt integrate mai multe tehnici și instrumente de facilitare, având un puternic caracter interactiv:

  • Studii de caz și simulări ce se desfășoară pe parcursul mai multor capitole;
  • Filme tematice pentru o înțelegere mai ușoară a conceptelor și a instrumentelor;
  • Simulări de business ce au că scop identificarea situațiilor critice ce pot apărea într-o afacere și cum le putem depăși;
  • Exerciții individuale și prezentări de grup;
  • Dezbateri pe grupe și în plen în cadrul cursului și conectarea informațiilor la realitatea organizațională.

 

Agenda

I. Stadiile dezvoltării echipei

  • Elementele apartenenței la o echipă
  • Grup versus Echipă
  • Rolul echipei/departamentului  ȋn tabloul de ansamblu

II. Setarea obiectivelor, punerea în practică și evaluarea lor

  • ODPRAE – metoda de planificarea activităților
  • Metodede diagnoză a situației existente
  • Fixarea scopurilor și a obiectivelor
  • Obiective – reguli practice
  • Cum se translatează obiectivele în sarcini către angajații din subordine
  • Evaluarea sau raportarea la stadiul de îndeplinire a obiectivelor     

III. Analize specifice pentru determinarea factorilor ce au dus la apariția situației

  • Definirea/identificarea problemelor într-o echipă/proiect
  • 6 analize specifice, utilizate în business, în determinarea factorilor ce au dus la apariția situației – care sunt și cum le folosim

IV. Instrumente și tehnici de generare a ideilor și soluțiilor

  • Brainstrorming
  •  Metoda Disney (Robert Dilts)
  •  6 thinking hats (Eduard de Bono)

V. Filtrarea și evaluarea soluțiilor folosind

  • Setarea criteriilor și a priorităților în evaluarea soluțiilor
  • Principalele obstacole în prioritizarea deciziilor – nivelul de analiză versus complexitatea deciziei
  • Matricea decizională – instrument de evaluare obiectivă a opțiunilor
  • Multivoting – metodă democratică de adoptare a deciziei – avantaje și dezavantaje

VI. Opțiunile în luarea deciziei

  • Decizia luată individual și la nivel de grup (polaritatea individ – echipă), avantaje și dezavantaje
  • Majoritate versus compromis. Elemente pro și contra
  • Cum construim consensul în luarea unei decizii colective
  • Etapele în procesul de luare a deciziei și construirea planurilor de acțiune
  • Identificarea principalelor obstacole și căile de eliminare ale acestora
  • Implementarea planurilor de acțiuni, factorii cheie de succes

 

Tariful include:

  • livrare curs  2 (două zile), 9.00 – 17.00 - ONLINE
  • suport de curs și materiale de lucru; diplomă de participare la curs
Cerere curs inhouse