Better planning, Control & Decision Making, Dynamic Learning
Descriere
        
      Obiective:
- Dobândirea tehnicilor specifice de management pentru obținerea de performanțe cât mai ridicate la nivel de department
 - Însușirea instrumentelor de planificare, monitorizare, control și evaluare, pentru obținerea rezultatelor așteptate din partea managementului superior
 - Înțelegerea contextului intern și extern în care un manager trebuie sa ia decizii si a factorilor cheie ce asigură succesul unei echipe pentru atingerea KPI-urilor la nivelul departamentalui sau al organizatiei
 
BENEFICII pentru participanții la Management Skills – Better planning, problem solving & decision making:
- Vor învață cum să identifice corect o problemă, situație sau provocare
 - Vor dobândi cunoștințele necesare analizei complexe a unei situații, pornind de la efect spre cauze
 - Vor învață cum să identifice factorii interni și externi ce provoacă o anumită situație
 - Vor fi capabili să interpreteze aceleași date și informații din diverse perspective
 - Vor identifica principalele dileme cu care se confruntă în luarea unei decizii și modalitățile în care acestea pot fi depășite
 - Vor identifica modalități și diferite opțiuni în luarea deciziei, precum și felul în care putem face evaluarea acestora
 - Vor translata decizia în plan concret de acțiuni și vor identifica modalitățile prin care pot controla și evalua punerea lui în practică
 
Metoda de lucru
Programul Management Skills – Better planning, problem solving & decision making se desfășoară sub formă unui workshop, în care sunt integrate mai multe tehnici și instrumente de facilitare, având un puternic caracter interactiv:
- Studii de caz și simulări ce se desfășoară pe parcursul mai multor capitole;
 - Filme tematice pentru o înțelegere mai ușoară a conceptelor și a instrumentelor;
 - Simulări de business ce au că scop identificarea situațiilor critice ce pot apărea într-o afacere și cum le putem depăși;
 - Exerciții individuale și prezentări de grup;
 - Dezbateri pe grupe și în plen în cadrul cursului și conectarea informațiilor la realitatea organizațională.
 
Agenda
I. Stadiile dezvoltării echipei
- Elementele apartenenței la o echipă
 - Grup versus Echipă
 - Rolul echipei/departamentului ȋn tabloul de ansamblu
 
II. Setarea obiectivelor, punerea în practică și evaluarea lor
- ODPRAE – metoda de planificarea activităților
 - Metodede diagnoză a situației existente
 - Fixarea scopurilor și a obiectivelor
 - Obiective – reguli practice
 - Cum se translatează obiectivele în sarcini către angajații din subordine
 - Evaluarea sau raportarea la stadiul de îndeplinire a obiectivelor
 
III. Analize specifice pentru determinarea factorilor ce au dus la apariția situației
- Definirea/identificarea problemelor într-o echipă/proiect
 - 6 analize specifice, utilizate în business, în determinarea factorilor ce au dus la apariția situației – care sunt și cum le folosim
 
IV. Instrumente și tehnici de generare a ideilor și soluțiilor
- Brainstrorming
 - Metoda Disney (Robert Dilts)
 - 6 thinking hats (Eduard de Bono)
 
V. Filtrarea și evaluarea soluțiilor folosind
- Setarea criteriilor și a priorităților în evaluarea soluțiilor
 - Principalele obstacole în prioritizarea deciziilor – nivelul de analiză versus complexitatea deciziei
 - Matricea decizională – instrument de evaluare obiectivă a opțiunilor
 - Multivoting – metodă democratică de adoptare a deciziei – avantaje și dezavantaje
 
VI. Opțiunile în luarea deciziei
- Decizia luată individual și la nivel de grup (polaritatea individ – echipă), avantaje și dezavantaje
 - Majoritate versus compromis. Elemente pro și contra
 - Cum construim consensul în luarea unei decizii colective
 - Etapele în procesul de luare a deciziei și construirea planurilor de acțiune
 - Identificarea principalelor obstacole și căile de eliminare ale acestora
 - Implementarea planurilor de acțiuni, factorii cheie de succes
 
Tariful include:
- livrare curs 2 (două zile), 9.00 – 17.00 - ONLINE
 - suport de curs și materiale de lucru; diplomă de participare la curs
 
Cerere curs inhouse