fbpx Managementul unui Assesment Center | Learning Network Mergi la conţinutul principal

Managementul unui Assesment Center

Categorie
Resurse Umane
Learning & Development
Tip eveniment
Curs Open/Deschis
Curs In House
Data si locatie
Cere program personalizat:

In contextul actual, puternic afectat de aspectele economice si sociale, este mai important ca oricand sa iei decizii corecte in resurse umane in cadrul unei organizatii. Fiecare companie are o paleta de instrumente cu care lucreaza deja in ceea ce priveste dezvoltarea angajatilor.

Noi ne dorim, prin acest seminar, sa adaugam acestei palete un alt instrument util – centrul de evaluare (un instrument de diagnoza a competentelor care aduce beneficii atat pentru indivizi, cat si pentru companie).

Pe parcursul a 2 zile intense, vei afla care sunt avantajele proiectarii unui Centru de Evaluare de succes, cum il organizezi, care sunt tipurile cele mai uzitate de centre de evaluare si cum eviti cele mai frecvente greseli, pentru a avea rezultate excelente atat in procesul de recrutare si selectie, cat si in cel de dezvoltare a personalului.

Obiectivul central al seminarului:

Dezvoltarea competentelor pentru proiectarea, organizarea si derularea cu succes a unui centru de evaluare.

Ce este un centru de evaluare? (assesment center)

Centrul de evaluare este unul din instrumentele cele mai potrivite folosite in recrutare si selectie, atat pentru candidatii interni, cat si pentru cei externi, care completeaza procesul de recrutare minimizand plasarile gresite ale candidatilor si costurile ulterioare ce decurg din acestea. Mai mult decat atat, pregatirea unui centru de evaluare sporeste atentia asupra cerintelor legate de profilul cautat si, in acelasi timp, creeaza un benchmark transparent si universal in ceea ce priveste competentele si decizia legata de cariera.

Toate partile implicate intr-un centru de evaluare – candidati, observatori, organizatie – au propriul beneficiu pornind de la momentul pregatirii si pana la momentul finalizarii. Indivizii isi pot demonstra, in cadrul deruarii centrului de evaluare, aptitudinile, deprinderile, cunostintele si talentul. Interactiunea directa cu ceilalti participanti (pe parcursul derularii) ii ajuta sa se autoevalueze intr-un mod foarte realist. Activitatile si simularile din timpul centrului de evaluare sunt corelate cu responsabilitatile si pozitia.

Candidatii vor obtine in acelasi timp o intelegere a cerintelor ce ar trebui indeplinite pentru ocuparea unei pozitii superioare (ierarhic). Ei au posibilitatea de a-si corecta propria imagine prin intermediul feedback-urilor diferentiate primite ulterior. In mod normal, candidatii sunt observati de catre executivi (superiori) care au experienta confruntarilor cu situatiile prezentate, cunosc parametrii prin care se pot masura rezultatele asteptate care li se aplica si lor.

Avand in vedere intensitatea procesului de observare sistematica a candidatilor, urmat de evaluare si feedback, propuneri de masuri, executivii in calitate de observatori isi dezvolta competentele prin intermediul asa zisei strategii “invat prin ceea ce fac”, corespunzatoare nivelului lor ierarhic.

Organizatia isi creeaza/consolideaza o cultura organizationala bazata pe transparenta si obiectivitate, devenind in acelasi timp un mediu atractiv pentru piata muncii dar si unul competitiv pentru angajatii din interior, marindu-si concomitent gradul de retentie al personalului.

Cui se adreseaza:

  • managerilor si executivilor din orice arie de business
  • practicienilor de resurse umane implicati in atingerea obiectivelor legate de dezvoltarea angajatilor, performanta si plasarea eficienta a resurselor umane in unitatile operationale si functionale ale unei companii

 Cu ce te alegi daca participi:

  • Vei invata cum sa pregatesti un centru de evaluare, care este mixul cel mai potrivit de componente si cum le corelezi cu scopul si aria de interes.
  • Vei invata despre competentele de baza, despre cum sa le grupezi in corelare cu cele ale companiei tale si cu valorile aferente si cum sa stabilesti exercitiile si simularile corespunzatoare.
  • Vei fi capabil(a) sa eviti greselile de observare, sa diferentiezi intre interpretarea comportamentului si observarea acestuia si cum sa calibrezi echipa de observatori.
  • Vei fi capabil(a) sa acorzi feedback-ul potrivit bazat pe observare si sa prezinti masurile ce ar putea fi urmate.

Beneficii:

  • Intelegi care sunt beneficiile organizarii unui centru de evaluare.        
  • Afli ce conditii preliminarii trebuie indeplinite pentru derularea unui centru de evaluare, cum pregatesti si implementezi procesele aferente.
  • Ai ocazia sa aplici metoda diagnosticului de competente.        
  • Primesti informatii despre diferitele tipuri de centre de evaluare, exercitii, studii de caz si simulari ce sunt utilizate.

Tematica

  • Definitia temenului de centru de evaluare (CE)
  • Explicatia termenului de diagnostic al competentelor
  • Exercitiu interactiv / dezbatere si concluzii
  • Tipuri diferite de centre de evaluare
  • Centrul de evaluare ca instrument de selectie si dezvoltare
  • Premisele unui centru de evaluare
  • Echipa de observare
  • Exercitii in centrul de evaluare
  • Conferinta observatorilor
  • Ce presupune implementarea propriu-zisa
  • Stabilirea programului si a structurii
  • Importanta coordonarii unui centru de evaluare

Investitie: 1780 RON

Absolventii si cursantii programului EXEC-EDU Managementul strategic al resurselor umane beneficiaza de un discount de 15%.

Perioada de desfășurare: 22 - 23 septembrie 2016, orele 9.00 - 15.30

Data si locatie
Cere program personalizat: