Mergi la conţinutul principal

4 cai prin care poti comunica mai bine cu membrii echipei tale

Leadershipul unui executiv bun presupune nu doar o capacitate remarcabila de self-management si de management al echipelor, dar si de management al institutiilor.Leadershipul institutional poate fi impartit in patru elemente:

  • crearea unei echipe care contine, pe de o parte, diversitate dar, pe de alta, este unita
  • limpezimea cu care circula si sunt impartasite ideile in mijlocul echipei
  • energia cu care aceleasi idei sunt transmise mai departe in organizatie
  • crearea unui sistem pentru manageri care safie aliniat ideilor care trebuie transpuse in plan practic

Nu de putine ori executivii comunica putin, rapid, din varful buzelor. Poate tocmai de aici se naste si ruptura dintre sarcinile institutionale zilnice, partile manageriale si cei care raporteaza despre ce se intampla in organizatie.Cu siguranta ca cel mai bun mod prin care misiunea unei institutii poate fi asimilata de angajati este acela prin care executivul depune efort pentru a comunica eficient, clar, in detaliu, viziunea sa despre viitor, reiterand constant ceea ce se intampla, ce ce este de dorit sa se intample si ceea ce este relevant (sau nu) pentru institutie.Mesajele trimise de executiv isi ating tinta daca reusesc sa intruneasca patru criteriii esentiale:

  • credibilitatea
  • relevanta
  • noutatea
  • emotia

Comunicarea trebuie sa se concentreze asupra mintii, dar si asupra inimii celor carora le vorbim, iar cea institutionala nu face exceptie.

Cum le pot vorbi executivii mai bine angajatilor? Iata patru cai pentru a face acest lucru:
  • clarificand deciziile manageriale. La sfarsitul fiecarei intalniri executivul recapituleaza ceea ce s-a discutat, subliniaza sarcinile fiecarui membru al echipei si este deschis la intrebari din partea angajatilor.
  • simplificand mesajele. Comunicarea  nu trebuie sa fie eliptica dar nici plina de detalii stufoase car eobosesc si nu sunt, apoi, retinute.
  • cascadand comunicarea in cazuri exceptionale. Acest lucru poate parea, mai degraba, ca tulbura claritatea mesajului transmis (ca in cazul jocului "telefonul fara fir”), dar acest ritual trebuie sa fie insotit, de fapt, de un protocol bine pus la punct. In plus, persoanele care au rolul de a duce mai departe mesajul trebuie sa fie oameni de incredere care comunica unii cu ceilalti foarte eficient.
  • folosind toate caile posibile de comunicare: social media, post-it la avizier, telefoane, conferinte online, mailuri etc.

Cand executivul le vorbeste angajatilor acestia nu doar asculta, ci si simt. Mesajul ajunge astfel pe toate caile la ei. Asa cum sta in puterea membrilor echipei sa aiba mintea deschisa pentru a fi prezenti in comunicare, tot astfel este si responsabilitatea managerului sa vorbeasca atat ratiunii, cat si emotiei celor care il asculta.Traducere si adaptare dupa Luis Huete.   

Exec-Edu

Luis Huete este profesor in cadrul IESE Business School, consultant pentru sfera de top management, speaker, autor si executive... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.